Gelang2 dimuka air | Bally.Da.Shoe

Sunday, October 31, 2010

Gelang2 dimuka air

Pagi ini sudah masuk desa kota...pagi ni sudah menjamah mkanan segar...dan pagi ini, aku sudah berdiri dihadapan teratak sayangku... Rupanya masih sama... persis seperti dulunya... emangnya ada yang beda ??

Pagi ini juga.. aku duduk dikolam...merenung ayernya yang kehijauan...sesekali ikan melompat...mencipta alunan di muka air. Berapa banyak ikan dibawah sana? Berapa banyak alunan yang bakal terhasil? Segalanya persoalan... tiada jawapan yang pantas.
Namun jika ditenung dan diamati... cantik juga alunan yang terhasil... berdeda rupa dan bentuk... kalihatan meriah dimuka kolam... keindahan yang membentuk silih berganti dek libasan ikan2 di dalamnya.

Benar kata orang... yang permai itu tidak bakalan lama... sebentar saja pasti habis berantakan... Hujan tiba2 datang menyembur... Pupus segala alunan dimuka kolam...sekarang yang muncul hanya gerutukan2 dimuka kolam. Bila lagi akan muncul gelang2 dimuka air seperti tadi itu...

p/s: Masalah selalu datang...seolah2 mencemburui aku dan ketenangan

+biarjasajadikenangan+

3 comments:

Husna Adilah said...

Allah menyayngi mu :)

Bally Da Shoe said...

Insyallah cik putri =)

surahim said...

bestnyer maen kt sawah..
dh 5 taun xbermaen kt sawah..
klu ad ksempatan n peluang, ak nk mnikmati kenikmatan bermaen layang2, berlari keanakan di batas2 bendang d waktu petang, tgkap ikan puyu, haruan. maen lumpur..
ingin ku ulangi mse indah itu kembali
same sperti mse dlu..
bestnyer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...