Bally.Da.Shoe: January 2009

Rakan BlogKu

Saturday, January 24, 2009

LELAKI CANTIK PEREMPUAN GAGAH


KECANTIKAN LELAKI

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:-
Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
Lelaki yang sedia menerima segala teguran
Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun,
Lelaki yang tenang dan lapang dada
Lelaki yang baik sangka
Lelaki yang tak pernah putus asa

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.




KEGAGAHAN WANITA

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-
Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang Ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:-
"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"

Surah Al-Ahzab: Ayat 71
"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."

Thursday, January 22, 2009

Jika kau dorong temanmu ke jurang,
lambat laun kau juga akan terjun ke dalamnya,
tetapi jika kau julang temanmu ke atas,
kau pasti akan ditarik ke atas

Wednesday, January 21, 2009

Happy Cina Raya...

Kuantiti manusia di Blok L1 Kolej15 dah mula menyusut.... dah balek raya kowt... tapi gue tak balek... sedey banget seyh.... tiket abes.... hohoho ma hometown.... jumpa nanti hujung semester... keja dah mula melambakkn dirinya.... huhu stakat skang dah 9 assignment. huhuhu biasa la "org hutan" mmg bnyk keje... hmmm gue kepikiran apa yg deqna tules kat blog beliau, hmmm.... "world is full of fake" ...keplsuan mmg bnyk skang neh.... rasanya evrybdy make those fake thing....huhu like me, evryday fake a smile...... hope will find ketenangan sumday.... bnyk mashalah rasanya...huhuhu sabo je la....

Thursday, January 8, 2009


huhu semester baru....


Dia dah datang... pejam celik celik...

dah 2 minggu dah semerter bermula....huaaaa..

Jadual ok jer..hari isnin sibuk giler!!! huhu standard la tue, manada

u yg relek jer.... bikin sendiri la... Wah sem neh banyak kursus u, agak borink la

subjek dye, Kemahiran berfikir la, hubungan etnik, TITAS, dan Pengucapan awam...

wahhhh adakah ku dpt bertahan...huhuhuhu Dengan potongan ptptn ku lagi sengket la...

Adakah patot masok RM100 ja...huhu sapa suruh ku amek RM1500 hari tue....

Huahua... padan muka ku.... Xpa2 inilah masanya berjimat cermat... kalo tak makan pucuk kayu la.huhuhu... As last semestr, ada jugak subjek 4 kredit...HAsil bukan kayu dan perkhidmatan hutan. PergHH!!! tajuk jer dah panjang...huhu hope bole score yg tue, kalau x mamposla....huhuhu okla, esok2 pulak ek.... huhu Hidup UPM!!!....with knowledge we serve

Wednesday, January 7, 2009

14 FAKTA MENARIK


14 FAKTA MENARIK
 
1.        Rama-rama merasa makanannya dengan kaki.
2.       Bunyi itik tidak menghasilkan talun (echo).
3.       Dalam tempoh 10 minit, taufan membebaskan lebih banyak tenaga berbanding keseluruhan tenaga yang boleh dibebaskan dari senjata nuklear yang terdapat di bumi.
4.       Secara purata, ramai manusia lebih takut labah-labah daripada takut mati.
5.       Gajah adalah satu-satu mamalia yang tidak boleh melompat.
6.       Satu dari dua billion manusia akan dapat hidup sehingga 116 tahun atau lebih.
7.       Tidak mustahil bagi lembu menaiki tangga, tetapi ia tidak boleh menuruni tangga.
8.       Wanita berkelip mata dua kali lebih banyak dari lelaki.
9.       Secara fizikal semulajadi, adalah mustahil untuk anda menjilat siku sendiri.
10.     Siput boleh tidur sehingga tiga tahun
11.      Saiz mata manusia tetap sama sejak dilahirkan, tetapi tumbesaran hidung dan telinga tidak pernah berhenti sewaktu hidup.
12.     Semua beruang kutub adalah kidal
13.     Mata burung unta adalah lebih besar dari saiz otaknya.
14.     TYPEWRITER adalah perkataan terpanjang yang boleh dibina dari huruf-huruf yang terdapat dalam satu barisan yang sama pada papan kekunci.
 
Wallahu A'lam...

Friday, January 2, 2009

Snow di MalaYsia


Snow di malaysia...

Adeyh... hari neh dah masok kuliah hasil bukan kayu dan prkhidmatan hutan....Pergh!!! Bas gile lembab, sampai kelas da la lewat, 23 minit. Masuk je tr0s kena fire!!!.... "Hah Mawi, nak jadi ketua kelas tak, atau kamu nih Slalu DATANG LAMBAT!!!"... adeyh kena da sbijik... ku gelabah ja masa tue, mana leh ku terima jadik ketua kelas, nanti nak leppp kantoi..hahah...Hoho kelas brmula mcm biasa.....hinggalah...."hah awak x panas ka pakai topi tu, sejuk sangat ka atau kat luar ada SNOW!! ka..adeyh bijik yang kedua ku kena.... Habeh satu kelas gelak... ku pakai cap nak lindung rambot ja, huahuahua...Tapi lecturer 2 stai gak jadi ku tak kesah pon...hahahaha karna snowcap ku jadik bahan...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...