Bally.Da.Shoe: October 2010

Rakan BlogKu

Sunday, October 31, 2010

Gelang2 dimuka air

Pagi ini sudah masuk desa kota...pagi ni sudah menjamah mkanan segar...dan pagi ini, aku sudah berdiri dihadapan teratak sayangku... Rupanya masih sama... persis seperti dulunya... emangnya ada yang beda ??

Pagi ini juga.. aku duduk dikolam...merenung ayernya yang kehijauan...sesekali ikan melompat...mencipta alunan di muka air. Berapa banyak ikan dibawah sana? Berapa banyak alunan yang bakal terhasil? Segalanya persoalan... tiada jawapan yang pantas.
Namun jika ditenung dan diamati... cantik juga alunan yang terhasil... berdeda rupa dan bentuk... kalihatan meriah dimuka kolam... keindahan yang membentuk silih berganti dek libasan ikan2 di dalamnya.

Benar kata orang... yang permai itu tidak bakalan lama... sebentar saja pasti habis berantakan... Hujan tiba2 datang menyembur... Pupus segala alunan dimuka kolam...sekarang yang muncul hanya gerutukan2 dimuka kolam. Bila lagi akan muncul gelang2 dimuka air seperti tadi itu...

p/s: Masalah selalu datang...seolah2 mencemburui aku dan ketenangan

+biarjasajadikenangan+

Saturday, October 30, 2010

Tag Lagik~

Huhu hari ni dapat Tag percuma daripada Dyla Qistina HIKAYAT PUTERI, Akanku cuba untuk menyelesaikannya...huhuhu Rasanya soklan tak killer pun...huhu
ENARAI 25 PERKARA TENTANG KAMU

1) Seorang yang berjantinakan laki-laki
2) Pencinta Alam (Sayang yg semulajadi)
3) Blur dan kadang2 penyengap
4) Melabelkan diri sebagai seorang yang mudah didampingi, murah dengan senyuman, tapi tak pandai memulakan perbualan
5) Pandai merancang untuk berjimat tapi duet still tak dapat disimpan.. Hmm...
6) Suka memandu... tapi tak pandai jadi penumpang... I'm sick of it..
7) Kuat berangan sebenarnya
8) Pelupa juga... adeyh...
9) Seorang yang susah dimotivasikan
10) Sukar berfikiran positif bila benda tu tak nampak macam positif
11) Suka benda2 hijau... Rasa tenang bila dibaluti benda2 hijau ni...
12) Target saya nak hidup dengan bahagia.... tak mintak banyak pun.
13) Teringin juga nak berkeluarga & live happily with my parents
14) I really love 'Moi Sup'
15) Tak suka bising2...semak
16) Suka tengok pementasan... Best...best...
17) Suka coklat... Aiskrim...
18) Suka membaca... BM je.... yang BI tak best...sebab tak faham...sangat.. hehe
19) Fobia dengan ular.... huh!!!
21) Tak sampai hati bila tengok orang mintak sedekah walaupun nak tulunk x mampu...singget bleyh la... Tunggu la nanti ak kaya...
22) Suka pada gambar....coz pictures explain thousands word...
23) Bila ada masalah dan takde tempat nak mengadu... pergi tempat2 lapang/tinggi...
24) Suka menyanyi...kata org menyanyi dapat kurangkan stress... biar la suara bunyi mcm enjin bot
25) Suka melancong...especially dengan kawan2... suka kumpul kenangan yg manis2...

TAG 5 PERSON YOU WANT

Thru D Heart
Qadry Basri
Ah Lep
Happily Dofin
Beyond the words


SILA JAWAB TAG ANDA (^^,)y INI SANGAT SERONOK
SEKIAN


+biarjasajadikenangan+

Friday, October 29, 2010

Bintang Kertas

Dari kecil aku selalu diceritakan ibu.Nak tahu tak, Bintang tu besar sangat. “Besar mana mama?”. “Besar ni”, kata ibu sambil memeluk aku. “Besarnya, tapi kenapa nampak kecik ja”. “Sebab semua bintang tu jauh”. Aku yang tak mengerti hanya mengangguk.

Sekarang aku mengerti yang matahari juga adalah bintang dan ia merupakan yang terhampir dengan kita. Mungkin mama juga tak tahu itu. Tapi jika kerana bintang aku mendapat pelukan dari ibu, aku mahu terus menganggap bintang-bintang diluar sana itu sebesar pelukan ibuku. Malah lebih besar lagi nilai pelukan seorang ibu. Ia mendamaikan....penuh dengan kasih sayang...hingga buat aku rasa selamat dalam pelukan ibu...

Lagi bicara ibu, Bintang kelihatan begitu cantik dengan kerdipannya yang mempersona. Biar seterang mana cahaya bulan namun sinar bintang tetap terlihatkan.Benar kata ibu, Biar berjuta orang sekalipun yang aku temui...pasti wajah ibu jua yang terselit disanubari.

Namun kata ibu diakhir bicara yang tak semua bintang itu bersinar. Ada juga yang gelap...diam dan sendirian. Hari ini aku mengerti itu... dalam lautan manusia yang senantiasa bergelora pasti ada yang tenggelam tatkala yang lainnya timbul... Itulah lumrah kehidupan... tak semuanya menanti bahagia. Namun kehidupan harus diteruskan. Mereka redha... mereka pasrah... Sesungguhnya itulah nasib si bintang kertas...
+biarjasajadikenangan+

Thursday, October 28, 2010

Sedikit Fakta... Jangan diremehkan... -_-'

Saje nak share2 info.... saje search pasal penyakit2 ni..huhu so posr sket...
ANEMIA

Gejala
Rasa pening yang sangat sakit disaat otak kekurangan oksigen, lesu, mudah lelah, pucat, kuku-kuku rapuh, kehilangan nafsu makan dan sakit di bagian perut.

Apakah anemia itu?
Anemia adalah penurunan kadar sel darah merah atau hemoglobin dalam darah.

Bagaimana cara mendeteksi anemia?
Anemia biasanya dapat dikesan dengan pemeriksaan darah lengkap di lab.

Apa akibatnya bila terjadi anemia?
Pengangkutan oksigen akan terganggu dan jaringan tubuh pengidap anemia akan mengalami kekurangan oksigen yang guna untuk menghasilkan tenaga.

Bagaimana gejala anemia?
Orang yang mengalami anemia akan merasa cepat lelah, lemas, pening, pucat, gelisah dan kadang2 sesak.

Apa yang menyebabkan anemia?
Kekurangan zat besi
Perdarahan
Genetik
Kekurangan vitamin B12
Kekurangan asam folat
Pecahnya dinding sel darah merah
Gangguan sumsum tulang

Bagaimana mengobati anemia?
Seperti penyakit lain, cara mengubati anemia haruslah terus kepada penyebab terjadinya anemia. Misalnya anemia yang disebabkan oleh perdarahan pada usus maka perdarahan itu harus dihentikan. Zat besi diperlukan jika anemia itu disebabkan oleh kekurangan zat besi.

LEUKIMIA

Apa Itu Leukemia?
Leukimia atau sering dikenali sebagai kanser darah seringkali ditemui pada kanak-kanak. Penyakit ini bermula dengan gejala2 yang biasa dan orang tua menganggap anaknya hanya mengidap penyakit ringan. Akan tetapi jika lambat ditangani, maka akan menyukarkan ia ditangani...

Leukimia bukanlah penyakit yang tidak dapat disembuhkan, dengan teknologi perubatan masa kini, kemungkinan leukimia sembuh sepenuhnya adalah sehingga 90%, akan tetapi leukimia bukanlah penyakit yang dapat disemuhkan dalam waktu 1 atau dua minggu, ia memerlukan proses kemoterapi yang memengambil masa 1-2 tahun.

Hal ini memerlukan kesabaran dan kerjasama dari pesakit, orang tua dan doktor untuk menyembuhkan pesakit demi kebaikan bersama.
Ciri-ciri gejala leukimia:
1. Demam berpanjangan
2. Tulang-tulang sakit
3. Sendi-sendi menghitam, terutama pada bagian sendi tangan
4.Telapak tangan memutih ( haemoglobin turun )
5.Lemas dan mudah lelah


Leukimia bukanlah penyakit genetik , tetapi penyakit ini diakibatkan oleh pelbagai faktor, oleh kerana itu pastikan anak anda makan makanan yang sihat serta kurangkan media-media elektronik yang mengeluarkan gelombang radiasi...
p/s: huh... ambil fakta buat renungan...makanan adalah kunci kepada kesihatan tubuh. Sayangi tubuh badan sementara ianya masih mampu disayangi
+biarjasajadikenangan+

Wednesday, October 27, 2010

masalah orang masalah aku

“Kuatkan diri … Jangan kalah dengan permainan dunia”. Kata2 membujuk yang seringkali berhamburan dari mulut2 mereka yang kuat memotivasi. Bagaikan sakti… jiwa kembali tenang, masalah sedikit terlampiaskan…”Terima Kasih kerna menenangkan saya”.

Kita bisa menyelesaikan seribu permasalahan orang namun sudah cukup berat buat kita untuk menyelesaikan walaupun satu masalah kita sendiri. Kita jaguh dalam menenangkan orang namun jiwa kita kacao dengan masalah sendiri. Mengapa ini terjadi… Kita sepatutnya lebih arif perihal diri….

‘Bila masalah sendiri tak terjawabkan, kita memilih untuk menjawab masalah orang’

+biarjasajadikenangan+

Tuesday, October 26, 2010

Ubah masa depan bentuk sejarah

Sejarah tidak dapat diubah,
Namun masa depan boleh dibentuk

Apa gunanya sejarah?
Kita sangat perlukan sejarah dalam hidup
Tanpa sejarah tiadalah kenangan
Tanpa sejarah tiadalah pengalaman
Tanpa sejarah tiadalah pembelajaran


+biarjasajadikenangan+

Monday, October 25, 2010

Benarkah di bawah selimut itu?

Malam ini sejuk..aku naik ke kamar... menghadap lappy... cuba menulis tentang orang itu... tentang malam itu... Aku menyandar dibirai katil sambil menyelesaikan tugasanku... malam semakin larut, sel2 darah merah menunjukkan kemalasannya mengangkut oksigen ke otakku. Kelopak mataku terasa disentap turun...aku mulai memejamkan mataku.

Pabila ku celik, aku berada di hdapan sebuah rumah. Tahu sangat aku itu rumah siapa... Aku lihat orang berpusu2 masuk. “Ada apa ya? Kenduri barang kali...tak pun kenduri budak berkhatan”. Masakan budak berkhatan... Aku melangkah mendekati rumah itu. Suasana hiba mula menyerang disegenap kubu pertahananku..hati. Aku terlihat ibu itu...bersandar dibuaian dengan tuala kecil tergenggam erat ditangan.

“Makcik...ada apa makcik?” Ibu itu diam seribu bahasa... dari riak wajahnya, tersimpan seribu kedukaan. Aku melangkah masuk. Alunan yassin jelas berkumandang...semua wajah tertunduk kelantai. Ku lihat disudut itu terhampar kaku tubuh jenazah diselimuti kain. Ya Allah, siapakah itu... Tolong jangan... Fikiran mula meracau menagih jawapan. Setiap titis kudratku kerah...memberanikan diri membuka kain yang menutupi jenazah itu... Ya Allah benarkah apa yang kulihat? Dia terbaring kaku tiada bergerak.... Mukanya pucat... matanya terkatup rapat... senyum manisnya tawar hari itu. Apakah untuk bersahabatpun aku tiada berlayak!!

Aku terjaga, keringat membutir didahiku. Aku terus mencapai telefon untuk mempertanyakan perihal naskah tidurku itu. Namun percaya ku itu hanya mainan tidur. Tidur yang tiada disaluti dengan selimut doa. Namun petang itu, telefon berdering...1 mesej diterima. “Bali. Berita buruk”. Sendi tangan terasa longgar...hilang segala perkasaku sebagai lelaki. Aku termenung...Apa aku kuat untuk membaca mesej ini” kugagahkan diri untuk terus membaca... Rupanya mimpiku tidak salah memberi pertunjuk. Dia kecelakaan berhampiran Tol Jelapang.

Namun...dihujung pesanan ringkas itu tertulis "dia tidak apa2, ibu dan kekasihnya dah bergerak ke tempat kejadian". Alhamdullah. Syukur... Umur kau masih panjang.

p/s: kadang2 mimpi juga beri petanda...

+biarjasajadikenangan+

Sunday, October 24, 2010

realitikan fakta atau derita...


Gigih membina istana diudara, hanya mampu sedut dan kemudian hembus...tak bisa disentuh


Aku terbaca dekat fb memberku... Sekali baca agak pedih..2 kali baca terlebeyh lebeyh pedih pulak... huhu


Membayangkan sesuatu yang gah gah...namun hanya gah dibayang tanpa sedikitpun dianjak agar mendekat. Aku... pembayang yang ampuh... pencerita yang gigih... namun pembayanganku tak terlahirkan... Apa aku tidak punya keyakinan diri ? mungkin saja itu


Bisa saja aku merialisasikan imaginasiku... jika itu kebutuhanku... namun imaginasiku itu sudah banyak menimbulkan masalah... Apa bisa lagi dilahirkan? Akal sarat mentafsir pelbagai persoalan berbaur kehidupan... Kemungkinan2 yang bersepahan dibawahnya payung kewarasan senantiasa saja ingin direalisasikan namun jika itu pencetus permasalahan, mengapa saja ia direalitikan...

p/s: Aku boleyh berusaha menjadikan setiap impianku itu nyata... namun semua impian aku terlihat tidak nyata

+biarjasajadikenangan+



Saturday, October 23, 2010

Telinga Kera

"You are what you ___ "

A - Do
B - Think
C - Eat
D - Dream

Kenpius dan mengkenpiuskan

+biarjasajadikenangan+

Friday, October 22, 2010

Kau Obses!!

Kemaren mungkin aku sedikit besar
Tapi tidak hari ini...
Kemaren mungkin aku sedikit tenang
Namun tidak hari ini...


Hari ini aku kecil...kecil dengan kudratku. Aku hanya mampu melihat sambil menidakkan.Persetan kau hati... Apa aku berbuat jahat pada kecilku sehingga aku beroleh kau. Wahai hati... kau gemar mentafsirkan perkara2 yang membebankan. Kau obses merenggut segalanya dari aku. Sesungguhnya kau tahu kekuatan jasad itu letaknya pada hati yang perkasa.


Namun taksiranmu tidak selalunya bercanggah. Cuma kekadang saja tersasar dan itupun tidak jauh. Wahai hati... biarpun kau kejam padaku...meskipun kau paksa aku menerima hujah2mu... Aku tetap kasih akan dikau... kerna menjadikan aku seorang insan yang masih punya hati..

+biarjasajadikenangan+

Wednesday, October 20, 2010

Perihal saengku....


Saat mencoret ini aku didalam bas bersama rakan2ku menjalani amali di Kelantan. Kiteorang nak pergi makan dekat Tok Bali. kata orang Tok Bali tu kawasan pantai. Aduh malangnya....

Apa yang aku nak ceritakan ni adalah mengenai seorang kawan aku ini. Tinta kularikan diatas permukaan kertas ini dengan geli hatiku melihat dia berulang-ulang kali memanggil rakannya "Diba...Diba... Diba dah taknak layan aku dah", "Diba ko jangan la tido lagi".

Sahabat aku ni mempunyai personalitinya yang tersendiri. Hmmm...macam mana nak cakap ae? Pada aku, dia ni jenis yang lebih suka susahkan diri dia agar kawan2 dia senang. Sebagai contoh terhampir, masa kiteorang dalam perjalanan ke kelantan kemaren. Aku duduk di kerusi paling belakan dan tercorot manakala dia pulak duduk dekat tempat yang agak hensem la. Korang faham2 la kan jalan ke Kelantan macam mana tambahan pulak kondidi bas yang kurang baik menyebabkan aku penink perut... Erk... penink~ Tali perut terasa rasa nak bersembur keluar. Di dalam keadaan dimana aku kira dimana takde orang yang mahu duduk di belakang itu, dia datang volunteerkan diri untuk gantikan tempat aku.

Dengan muka senyum dia angkat "2 thumb up". Dia cakap suka duduk di belakang... Aku jadik serba salah bila akhirnya dia pulak yang jadi tak sihat

Sekarang aku semakin mengerti yang kawan baik seperti itu masih wujud dan aku gembira kerana dikelilingi oleh kawan2 yang baik2 belaka.

Sek2 kito jange pecoh!!!

+biarjasajadikenangan+

Sunday, October 17, 2010

UPM - Mitsubishi Tree Planting Ceremony

Bila bumi semakin gersang dan tandus... suhu melambung2...masih ada yang prihatin... masih ada yang mahu menjaga...masih ada yang begitu.


Tree planting ceremony diadakan di UPM oleh syarikat Mitsubishi dari Japan. Dalam majlis ini, seramai 600 orang peserta telah terlibat bagi aktiviti menanam 6,000 batang anak pokok Dipterocarpaceae yang terdiri dari 3 species. Peserta2 yang terlibat adalah dari syarikat Mitsubishi dari Kuala Lumpur dan Japan, Pelajar2 dari SMK Seri Indah, SMK Seri Kembangan, SMK Seri Putri, SMK Simpang 3, SMK Dengkil, Pegawai2 kanan dari UPM, pelajar2 sains tanah Fakulti Perhutanan, dan pelajar2 UPM.

Aktiviti seumpama ini membuktikan masih ada masyarakat kita pada hari ini yang masih mengambil berat Alam Sekitar. Biarpun mereka dari Syarikat2 yang besar...biar mereka dari golongan belasan tahun hingga ke 80an, biar juga mereka dari kejauhan... mereka hadir dan sahut cabaran dalam mempertahankan bumi hijau kita pada hari ini. Diharap aktiviti ini dapat menyuntik elemen cintakan alam semulajadi di dalam diri setiap individu yang hadir khususnya generasi2 pelapis yang bakal menerajui tampuk pemerintahan negara suatu hari nanti. Jangan biarkan apa yang kita lakukan hari ini menjadi suatu yang sia2...
p/s: biarpun lelah, namun hati puas...moga jasa jadi kenangan

+biarjasajadikenangan+

Saturday, October 16, 2010

Diskriminasi kulit putih!!

Discrete?? discriminate?? diskriminasi yang diskrit... Dulunya diskriminasi ditunjukkan secara berdepan dan kelihatan rakus... Orang2 kulit hitam di afrika ditindas dan ditidakkan hak mereka... itu cerita dulu.... kata orang benda dh basi... namun hari ini diskriminasi terus membelenggu... Orang kulit putih pon tak lepas dengan isu diskriminasi...

Hari ini...pemikiran orang mula mencatur penilaian pada mereka yang berkulit putih... Orang kulit putih kini ditindas biar dengan cara halus. Asal putih dikatakan lembut bila berjalan, Asal putih dikata lembik bila buat kerja, tak tahan panas, manja, patah, ciptaan yang gagal...

"Awak boleh buat ke kerja ni, macam x tahan panas je”, “Tengok budak tu kulit mcm prmpuan, lembut kot”, “Eh boleh harap ke budak tu, tengok pun tak meyakinkan” “Aku taknak bakal suami aku putih2....nampak macam bapuk... tak meyakinkan untuk jaga aku”.

Kenapa semua orang pun nak fikir yang bukan2. Sungguhpun tiada kekerasan digunakan, ingatlah penyeksaan mental lebih pedih. Aku pun ingin berdiri setaraf dengan yang lain...aku pun ingin diberi suatu pandangan yang lurus, aku pun ingin...ingin... aku inginn!!!!!!!!!

Sialan mereka-mereka itu, mata2 mereka yang melirik...mencari dan meratah keyakinan aku dengan rakusnya, mereka2 yang mencebik mulut dan mencaci dalam terang... Aku dengar, aku lihat, dan aku simpan... Namun aku gagal...gagal memujuk hati ini untuk tetap tegar bersabar dengan mainan mereka2 itu. Mahu saja aku rajuk dan amuk... namun apa saja daya aku untuk menutup mulut orang.

p/s: Aku sama saja dengan korang...tak perlu tilik aku dengan perkara yang bukan2...aku tersiksa dengan penilaian2 korang itu


+biarjasajadikenangan+

Friday, October 15, 2010

Selalu ~

Malam ni baru selesai menonton teater...Naskhah sulung karya dan arahan saudara Khairul Amin "SELALU" . Teater ni adalah pembukaan bersempena dengan program Pentas Care dan program mahasiswa satu malaysia. Selalu dan selalu...

Cerita ni realistik, mengisahkan dendam seorang kanak2 yang dibawa sehingga dewasa. Namun dendam itu merubah mnjadi kasih tatkala cinta mula berputik. Aku tak pandai nak bercerita. Tapi serius best... Penghayatan watak pun bagus [bajet pakar..haha] Overall ak rasa best la...

Aku tak la banyak sangat tengok teater ni... baru belajar2 tgk... tapi teater buat aku jeles... sebab dalam teater watak dapat menyampaikan...mengekspresikan...meluahkan segalanya dengan bebas... Apa yang nak disampaikan jelas... tak perlu berselindung mahupun berkias... Tapi... realiti hidup tak mcm ni... Payah nak sampaikan apa yang kita maksudkan... hingga akhirnya terpaksa hidup dalam kepura-puraan...

Itu yang aku ceritakan...itu yang aku katakan...itu yang aku maksudkan...

p/s : brbaloi aku lep meeting smalam. Dr. Arifin maap ya..huhuhu

+biarjasajadikenangan+

Thursday, October 7, 2010

Kenapa perlu tahu?

Hari kemarin.. selesai sudah 2 ujian...fikiran agak lapang. Petangnya aku santai sebentar dijendela...menghayati puputan angin senja yang menerobos masuk ke ruangan jendela.

Aku masih ingat lagi waktu itu, Ibu tiada dirumah begitu juga ayah. Seperti pagi2 minggu kebiasaannya, aku bangun menonoton televisyen. maklumlah budak kecil apa sangat yang tahu dibuat kalau tak diarah... Lubang2 jendela... semuanya terkambus rapat. Sepertinya ibu dan ayah tergesa2. Entah apa yang mereka kejarkan.

Kotak televisyen tiba2 tertutup, ayah yang menutupnya. Sedarlah aku...aku sudah tertidur disofa tanpa menutup televisyen. Aku tidak terus bangun... Aku teruskan pembaringanku. Kemudian ibu sebut nenek. Dalam hati berkata " Eh, tok nak datang...yeay!!!" Aku lihat ibu muram ja. Ibu cakap dekat ayah " tak patut betul Doktor tu, Belajar tinggi2 tapi tak pandai jaga hati orang tua". Kenapa ibu marah ? " Sepatutnya cakaplah lepas mak keluar", ibu masih merungut. Ayah menggosok belakang ibu, " Benda dah nak jadi". Aku masih tak mengerti. Lepas 2 bulan baru aku mengerti... bila ibu bercerita..tapi bukan pada aku. Aku hanya terdengar.

Dr: Encik, Apa yang emak awak mahu makan, awak kasi saja... Apa yang dia nak awak tunaikan
Ayah: Maksud Dr ?
Dr: Ibu awak ada masa 2 bulan saja lagi
Ayah: Dokter! Ibu saya ada kat sini awak boleh cakap mcm tu...

Nenek: ...mak ada 2 bulan ja lagi. Dr tu cakap mak dah nak mati.
Ibu: Mak jangan percaya. Dr tu gila... Allah saja tahu bila kita nak mati.

Tapi Dr tu benar. Nenek cuma bertahan 2 bulan saja. Nenek meninggal akibat kanser hati. Mesti nenek sangat terkejut bila dr tu cakap macam tu. Macam mana perasaan nenek masa tu. Sekarang baru aku faham perasaan itu... Bila masa semakin singkat... semua benda pun dah tak bernilai.

p/s: Hayati...hargai...dan sayangi sementara masih punya kesempatan.... Hidup yang pendek ini tak bermakna jika penuh dengan penyesalan

+biarjasajadikenangan+

Beri bicara pada hati~

Seringkali kita mendengar "Biarkan hati berkata2"

Hati tidak pintar berkata2
Tutur katanya pincang
Lenggok bahasanya sumbang...
Namun hati punya matlamat yang jelas
Membahagiakan empunya

Mulut bisa berkata dusta namun hati tak mungkin dibohongi
Telinga mungkin bisa berpura pekak dan tuli, namun hati masih jelas mendengar
Bila mulut mengatakan sabar... hati pula menanggung derita
Itulah ceritera hati... penuh tragis

p/s: Hati-hati dengan hati kerna ia bisa mengerti

+biarjasajadikenangan+

Sunday, October 3, 2010

Pampers pun susah nak salin~

Dah lama ada dlm draft aku...cuma xperasan belum siap... patutnya dipost pada 3Mei2010... Ada seseorang bertanya pada aku "Lelaki suka perempuan yang macam mana" Soalan dh standard Oxford dah.... Semput jgak nk jawab...

Yang namanya lelaki itu nafsunya cuma satu, wanita. Tidak seperti wanita yang punya sembilan nafsu. Jesteru itu pengertiannya luas banget. Ada cowok [lelaki versi endon] yang melihat tampangnya [rupa], ada yang melihat uangnya [duet], dan ada juga yang melihat perilakunya... huhu banyak lagi la, cuma tangan udah kebas mawu taip ... :P Disini aku beri 2 bentuk pandangan
[pandangan A]
Bagi mereka yang melihat tampangnya itu, mereka ghairah mengejar cewek2 hot yang meletop mcm mercun 24 das. Bagi mereka "Banggenya aku sebab awek aku cun...biar muka pecah kapal tapi awek pecah panggung".Bagi yang melihat uangnya pulak, penampilan tak penting... "huh takpe... muka bleh tutup dengan plastik...janji duet dia bersepah... dah dapat banyak duet aku carik la yang hot2". bagi yang lihat perilakunya... "hmm ok la ni...biar tak cun tapi perangai ok... kurang2 bleyh la jaga anak2 aku. Kalao nak keluar aku solo je la..."

[refleksi pandangan A]
Yang melihat tampangnya, "Aku cari yg lawa2 supaya aku lebih menghargai dye, sayang lebeih sket~".
Yang ,melihat Duetnya, "Hmm pasangan kaya senang sket nak bederma... Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima..."
Yang melihat perilakunya, "Walaupun tak lawa...takde uang...tapi pekerti baik....sejuk mata memandang..."

So, korang pandang la sendiri...apa yang aku nak cakap kat sini...banyak sangat klasifikasi2... Setiap orang berbeza pendapat... Kalo aku plak...tak mo pikir lagi....kenfius... Esok nak menikah hari ni baru pikir... (^^,)y
p/s: buat pilihat yang terbaik...jangan 'asyik' nak berkapelan saja... kapel bukan mcam salin pampers~

+biarjasajadikenangan+



Saturday, October 2, 2010

Persidangan anak2 jati bunian~


ok la kan...


Smalam ada parti sang2 bunian dan bunianan dekat tepi tasek... Aku dijemput [ekceli kna bli kupon] Malam tu semua bunian2 datang pakai pakaian kilat2... Wah meriah... Ada bunian kecik...bunian besar...bunian lonjong...bunian ketot pun ada. Pendek kata meriah la.

Huhu aku sampai ke istana bunian jam 8.25 pagi [waktu bunian] bajet awai la sampai...tengok2 bersepah jer bunian2 lapar dah brkumpul...aisemen ni komfem dapat jilant tulank ayam jew... Tetiba jew gendang diraja dipalu. "Mengumumkan ketibaan tuanku Raja Bunian" Semua orang bangun termasuk aku... Selepas Semua kerabat bunian masuk ke singgahsana... Para bunian dibenarkan berjamu selera... Dengar je titah keramat tu...aku within split second dah ada depan ratusan ekor satey yang berpeluh2 akibat terkurung dalam peti... Hajat dihati nak rembat banyak...tapi dapat 5 cucuk jer... dalam hati "ini jer....!!" tapi luar hati (^^,)y [muka stok senyum sampai telinga] Lepas tu aku terus godam satey tu sampai bersih... dan seterusnya lah...hihi
Then lepas tu ada sesi bermain bunga api... cahaya bunga api silih berganti memanah muka2 orang femes!!! aku tak la...luar kategori HOT~ Banyak jugak bunga api yg ditembak malam tu... ber gig gig... [gig + gig = 2gig] pandai jgak aku mengira...huhuhu. Malam semakin rancak dan orang pun semakin leka bermain bunga api... Tiba2 tuan puteri bunian datang tampar kaki aku... dia kasi watikah yang berisi 2 perak [1 perak = 1 ringgit]. Aku nampak mcm kanak2 ker...huhu xpe la dah orang kasik...huhu Then sebelum balik dapat jgak aku berbunga api dengan puteri bunian berusia 60 tahun [ 60tahun bunian = 6tahun manusia]. Ok lah pada takde... huhu sampai sanun saje lah pengembaraan seribu satu bunian aku....lpas tu masuk tido mngantuk...ZzZzZ~
p/s: berbaloikah mkan satay utk 3 perak?? (^^,)y

+biarjasajadikenangan+
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...