Bally.Da.Shoe: August 2009

Rakan BlogKu

Monday, August 31, 2009

Medeka Buat Kita

Merdeka! merdeka! merdeka!
Kita melaung melolong
Tanpa mengerti sedikitpun
Apa itu merdeka...
Pernahkah kita terfikir
Jerih payah insan terdahulu
Bergolok bergadai demi bangsa dan negara
Pernahkah kita terpikir
Bertapa basahnya bumi kita terdahulu
Bermandikan darah parajurit2 agung
berbakti penuh setia
Oh Anak Bangsa
Dengarlah bisikan patriotisma
Nun jaoh di dasar hati
Bangunlah...Gagahlah
Majulah anak bangsaku
Kerana kita anak MALAYSIA!!!

p/s: Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan.... Hayatilah perjuangan mereka dan sayangilah negara punya kita ini.

+biarjasajadikenangan+

Thursday, August 27, 2009

Gua Terbesar D Dunia

Sebuah gua di dalam Taman Nasional Phong Nha-Ke Bang, Vietnam mungkin merupakan gua terbesar di dunia. Apa taknya, lebar rongganya mencapai 150 meter dan tingginya 200 meter.

Panjang gua misteri neh 6,5 kilometer saat ini . Namun menurut seorang ahli ekspedisi yang menelusuri gua tersebut Adam Spillane, ujung rongga gua itu masih berlanjut dengan dinding kalsit setinggi 45 meter yang menghalang kemaraan pasukan ekspedisi.

Gua yang diberi nama Hang Son Doong atau maksud lainnya gua sungai pegunungan itu ditemukan pertama kali oleh penjaga hutan bernama Ho Khanh tahun 1991. Namun tak seorang pun yang pernah menelusurinya karena besarnya serta tekanan angin yang tinggi karena adanya sungai bawah tanah yang sangat besar.

Sebanyak 13 orang peserta hasil gabungan penjelajah dari Universitas Sains Vietnam dengan penjelajah Inggeris akhirnya menadakan Caving Expedition 2009 ke dalam gua terbabit. Mereka menghabiskan waktu lima hari pada pertengahan April lepas bagi menjalankan survei pada jalur gua ini.

Dengan membawa alat ukur berbasis laser LaserRace 300, pasukan ekspedisi dapat mengukur tinggi langit-langit dan lebar rongga di sepanjang perjalanan dengan harapan dapat membuat petanya. Namun datanya masih dianalisis.

Namun, hasil laporan awal menunjukkan besar rongga utamanya mencapai dua kali ganda rekod gua terbesar yang ada sekarang. Jadi, Hang Son Doong mungkin bergelar gua terbesar di dunia


+biarjasajadikenangan+

Monday, August 3, 2009

Dulu Mama Cakap...


Dulu mama cakap,



mama cakap jangan makan biji buah. masa tu aku maseh kanak-kanak kecil yg tak mengerti apa pon. Masa tu aku tgh makan jambu batu. Mama bilang jangan makan biji buah tu. Kalau makan biji nanti pokok tumbuh dalam badan. Haha ak pon percaya mati-mati masa tu, Eh macam mana la kalu pokok keluar ikot hidung.. Wakakaka kelakar btol....Bila besar baru ngerti....



p/s: Kalau makan biji buah...Boleh mengakibatkan apendix bengkak...Sangat merbahaya. So jgn mkan biji ek...biji cili pon x boley...

+biarjasajadikenangan+

Sunday, August 2, 2009

MEGAN se-Spesies denganKU???


MEGAN FOX IS A MAN!


Sadis betol.... tadi ku bukak blog ayie....then ada post dye tules yg megan fox is a man....Berok atas pokok pon tergezut....Ya kah???? Seksi gile si aweks tuu.... Celah mana lak jadik lelaki... So akibat ketidakpercayaan ini ak terus search weeklyworldnews.com... Ternyata betol ada artikel psal neh....Adeyh...memangla sadis. Tiap malam terbayang megan fox....Lepas ni kena bayang benda lain la pulak, Sape la yang suruh dye seksi sangat neh.... Buat org hangit... Kesimpulannya Kita kehilangan seorang gadis cun!!!! Huhu emo sket.... esok ok la ni...haha


p/s: Ciptaan yang maha esa ni dah cukup sempurna. takmo tukar-tukar....Haha biasa la tu manusia, tak pernah puas dgn apa yg ada. Selgi kita belajar bersyukur, kita akan selamat... Contohnya ak.... walau pun ak ni kategori takde style n xdiminati...tp syukur je la... hahaha bye


+biarjasajadikenangan+
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...