Perihal saengku.... | Bally.Da.Shoe

Wednesday, October 20, 2010

Perihal saengku....


Saat mencoret ini aku didalam bas bersama rakan2ku menjalani amali di Kelantan. Kiteorang nak pergi makan dekat Tok Bali. kata orang Tok Bali tu kawasan pantai. Aduh malangnya....

Apa yang aku nak ceritakan ni adalah mengenai seorang kawan aku ini. Tinta kularikan diatas permukaan kertas ini dengan geli hatiku melihat dia berulang-ulang kali memanggil rakannya "Diba...Diba... Diba dah taknak layan aku dah", "Diba ko jangan la tido lagi".

Sahabat aku ni mempunyai personalitinya yang tersendiri. Hmmm...macam mana nak cakap ae? Pada aku, dia ni jenis yang lebih suka susahkan diri dia agar kawan2 dia senang. Sebagai contoh terhampir, masa kiteorang dalam perjalanan ke kelantan kemaren. Aku duduk di kerusi paling belakan dan tercorot manakala dia pulak duduk dekat tempat yang agak hensem la. Korang faham2 la kan jalan ke Kelantan macam mana tambahan pulak kondidi bas yang kurang baik menyebabkan aku penink perut... Erk... penink~ Tali perut terasa rasa nak bersembur keluar. Di dalam keadaan dimana aku kira dimana takde orang yang mahu duduk di belakang itu, dia datang volunteerkan diri untuk gantikan tempat aku.

Dengan muka senyum dia angkat "2 thumb up". Dia cakap suka duduk di belakang... Aku jadik serba salah bila akhirnya dia pulak yang jadi tak sihat

Sekarang aku semakin mengerti yang kawan baik seperti itu masih wujud dan aku gembira kerana dikelilingi oleh kawan2 yang baik2 belaka.

Sek2 kito jange pecoh!!!

+biarjasajadikenangan+

2 comments:

Musafir Cinta said...

li...bila ada saing cmtu jg elok2..ssh dh nk jmpa..nnti bila dh keja x tntu teman jd shbt..jauh bezanya..hargai yg ada skg..gunakn kesempatan yg msh berbaki tuk kekalkn hubgn..pasni bila masing2 dh ada kerjaya sndiri depa xkan pernah lupa..tu la shbt namanya..

sengal said...

ah kaw...mane bahase kedah kaw?
semakin dilupakan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...