Bally.Da.Shoe: February 2011

Rakan BlogKu

Saturday, February 26, 2011

Angan...


Sebenarnya aku nak tulis perkara lain...tapi belum tentu aku dapat tulis dengan tenang... Jadi biarlah dia kekal dalam diari aku...sampai masa aku akan pahatkan disini ^^,


Sekarang mari aku cerita apa yang aku bayangkan untuk sebuah majlis makan malam akhir...

Aku teringat imaginasi seorang pelajar sekolah lelaki tentang majlis makan malam... dan pelajar tu adalah aku. Mengingatkan kembali impian lama itu buat aku tersenyum. Masa tu aku masih ditingkatan 5, sebuah sekolah tinggi yang aku bangga2kan. Dalam meredakan perasaan sedihku aku berkata pada diri...


Kelak, Di Majlis makan malam terakhir sebelum aku menamatkan pengajian di menara gading.. Aku mahukan majlis yang akan memberi erti buat aku. Majlis yang dihadiri oleh semua kawan2. Semua orang berpasangan..begitu juga aku. Semua orang masuk kedewan melintasi karpet merah. Aku mengenakan suit serba putih dengan sekuntum mawar putih ditangan kiri. Pasanganku mengenakan gaun putih labuh.. Kami kelihatan sangat secocok... duduk dimeja tengah dengan hidangan2 yang sangat indah... bila saat musik dimainkan, kami bangun dan menari... alunan musik yang merdu membuatkan suasana menjadi romantis... Kami memandang sesama sendiri.. sambil tersenyum. Aku terus menariknya ke piano. Dia duduk disebelahku dan aku memainkan lagu cinta musim salju.. Alangkah tinggi cita2 bagi budak sementah aku..


Dan...esok merupakan hari itu. Saat ini aku yakin, tiada satu pun yang akan jadi seperti yang angan2 yang aku pasangkan bertahun dulu. Aku tidak cukup kuat untuk realisasikan walau satu perkara... Bila aku merenung piano, aku sedeh kerna aku masih tidak tahu memainkannya... Bila aku merenung suits putih di Butik, aku sedih kerna aku masih belum berpeluang memakainya.. Aku menyesali semua tentang aku... namun ianya takkan berubah. Benarlah kata orang realiti itu tidak seindah fantasi...dan dengan penuh realiti, aku akan menghadapi hari esok...


p/s: Jangan salahkan aku punya angan2 sebesar ini, salahkan cerita2 cinta yang menimbulkan bayangan seumpama itu


+Biarjasajadikenangan+


Monday, February 21, 2011

Banyak sekarang...

Sejak akhir2 ni aku banyak lihat post-post mengenai “jangan mengecewakan orang yang cintakan kamu”. Tenks untuk yang sudi postkan entry2 tu. Banyak jugak yang kena batang hidung sendiri... Banyaknya.. menceritakan kerelaan seseorang untuk menderita.

“Jangan kecewakan...” Tolong jangan...peliss... Semuanya rayuan, permintaan agar tersadar dari mimpi... Beri ruang dan peluang... agar semuanya mekar dan berkembang. Aku pernah mengecewakan orang yang mencintai aku... Jadi aku tidak akan benarkan diri aku mencintai... Itulah hukuman yang wajar aku jalani... Aku tak akan benarkan diri aku bertindak zalim lagi... tapi... aku sendiri pun sudah banyak merasa...


Aku tahu... mengejar cinta tu ibarat seperti mengejar bayang2 sendiri... Jadi tunggu saja ia jatuh keriba, mungkin akan berakhir seperti pungguk... pungguk itu setia... menunggu tanpa mengharapkan apa2...
+biarjasajadikenangan+

Thursday, February 17, 2011

Selamat~


"Selamat jaley saing... Mana demo g kno pandai jago diri... Jange dok wak nayo ko oghe... jange sakit hati oghe... cari rezeki molek... hok paling penting sekali doa saeng2 skali buleyh kijo"

Dewa... Anak jati Kelantan... kenapa panggil dewa ? Sebab dia memang raja tidur... Aku rasa katil adalah perabot yang paling brharga bagi dia. ^^, Hobi dia maen facebook dengan berenang. Teman2 rapat dari bintulu panggi dia Mat cah' , itu aku pun tak tahu apa sebab... dan hari ni member aku ni dah pergi.... masuk keje. Dia dapat jadi penolong pegawai perlindungan hidupan liar, unit gajah dekat temerloh. Seronok tengok member2 dah masuk keje. Aku bila lagi ? huhu
Ada rezeki ada la tu...

Lepas ni kita semua pakat2 bawa haluan masing2... mungkin ada yang akan terjumpa masa keje... Tapi ingat, walau kat mana kita pergi... Kita semua tetap kawan... Mungkin satu hari nanti bila rambut dah putih, jalan pun dah pakai tongkat bagai... tapi bila kita jumpa balik ramai2... kita masih boleh gelak macam dulu2...

p/s: mungkin bila selisih nanti semua dah segan2... semua dah jadi kekok... just ingat, korang tetap sahabat aku...

Tuesday, February 15, 2011

Watak apa ??

Berubah bagi aku seperti mengenakan pakaian yang berlainan warna...
Saat aku tanggalkan semuanya...
Aku tetap orang yang sama
Malangnya tiada siapa yang dapat melihat saat aku tanggalkan semuanya

p/s: Kita bisa tutup selagi kita mahu... tapi setebal mana selimut yang menutupi tubuh...kita masih tak lupa pada tubuh sendiri. Biarkan aku bermain sebelum pementasan ini berakhir...

+biarjasajadikenangan+

Monday, February 14, 2011

Perasaan tidak seperti kata2


Amat susah bagi aku menjelaskan perasaan dengan kata-kata
Kerna...
Bagi aku jika aku meluahkan perasaan dalam kata-kata
Mungkin saja aku akan tertinggal sesuatu yang penting

Sebab itu aku lebih suka menulis perasaan aku di atas lembar-lembar kertas.
Dengan harapan setiap tinta perasaan aku...
Akan kekal dicelah lipatan kertas itu
Walaupun perasaan itu tidak mungkin tersampai seperti inginku
Dan aku akur... visual lebih rapi dalam meluahkan perasaannya..

Rugi bagi aku... kerna tidak memiliki bakat itu...


+biarjasajadikenangan+

Sunday, February 13, 2011

Esok 14 Februari!!!

Esok mungkin hari yang sangat ditunggu2 bagi mereka2 yang bukan islam, khususnya yang sedang bercinta. Aku taknak komen banyak pasal ni, bagi yang muslim...kita sedia maklum kita dilarang menyambut Hari Valentine. Bagi kita... setiap hari juga merupakan hari untuk kita menunjukkan kasih sayang... pada ibu... ayah... saudara... sahabat... org yang lebih tua... jugak pada suami dan isteri (pada mereka2 yang terlibat ) Namun ini tidak sama sekali memberi halangan kepada mereka2 yang bukan muslim dari meraikan hari ini... Kepada mereka.. silakan... raikan dan tunjukkan kasing sayang korang.

Tapi tahun2 yang sebelum ni pun family aku tetap sambut 14 Februari sebagai salah satu hari yang penting dalam perayaan keluarga. Hari itu merupakan Hari Ulangtahun kelahiran kakak aku... Esok genap sudah umur yang ke-24... Serius kaw dah tua~ Huhu aku wish kaw selamat Ulangtahun dan semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki dalam setiap pekerjaan... Bagi lelaki umur mungkin tak menjadi satu masalah...tapi bagi wanita... hehehe sendiri nilai la... Setiap tahun pun pasti merupakan Hari Ulangtahun Kelahiran yang Ke-18.. (^^,)y

Lagi maw tulis kat sini...

Hari ini aku dengan kawan2 singah makan cendoi Uniten....serius femes!! Memang bertingkat la kiteorang makan. Banyak lagi yang femes kat sana. Mee rebus, Koeyteaw goreng, pasemboQ, Rojak mee, Sup Utara... semua superb!! Tapi hari ni jugakla aku puas mengerang sebab melecur kulit, berjemur kuat sangat...hahaha mcam tak biasa pulak... Yang pasti... serius pedih!!!

Lebih kurang dak 2 gambar ni.... mcm tak sja... =P

sumber: pakcik google

p/s : Esok ada teater...jom tengok~ ‘Orang Baik’ jam 3.30ptg dan ’Syurga atau neraka’ pukul 8.30mlm

+biarjasajadikenangan+

Friday, February 11, 2011

Semakin lama...semakin berhabuk!

Setelah sekian lama...aku bukak jugak. Bukan tak mahu tapi tak punya waktu...
Semakin..... semakin hari semakin lemah semakin resah semakin kosong semakin gelap semakin pudar semakin alpha semakin lupa semakin dekat semakin malap semakin takut semakin buruk

Semuanya semakin nyata saat halusinasi semakin pasti hingga aku semakin hilang...

Semakin kita tinggal diam, orang semakin kuat beranggapan lantas kuat berharapan. Bila tiba saat bersuara pasti ada yang akan terluka... Lebih baik biarkan terlihat tidak mengerti dari dilihat tidak punya hati...

Harapan mampu menghadirkan keberanian,
Keberanian lantas mendapatkan kejayaan
Namun kejayaan tidak bakalan lama jika takdir itu tiada
Biarkan kegembiraan itu kekal ditempatnya...

+biarjasajadikenangan+

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...