Canggih baq hang nama anak artis kita | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Wednesday, August 29, 2012

Canggih baq hang nama anak artis kita


Sejak akhir2 ni baru aku perasan nama anak2 sekarang canggih2 sangat **memang aku lah yang terakhir perasan benda ni** terutamanya nama anak2 artis kita. Nak buat macam mana, dah nama artis kan, mestilah jadi perhatian umum.

Sekarang punya stail mesti maw letak nama ala2 omputeh sket, rai.. raaiii... raiiiyen. Adoi~ tegeliat lidah nak sebut. haha Mungkin normal sekarang dengan nama2 yang unik ni.. faham2 la aku kan orang hutan... mestilah stok bas last trip punya.

Tak salah kalau nak namakan anak dengan nama apa pun... yang hang pulun ni pasai apa.. ^^' Betoi jugak... huhu ikot hangpa la nak namakan apa pun as long as esok2 pengantin lelaki tak tegeliat lidah masa nak akad nikah **kalau yang anak pompuan la** Kebebasan adalah hak negara demokrasi~ ulp! lari tajuk ka ni...


Mak aku selalu cakap nama kita ni diibaratkan macam doa. Setiap kali orang panggil maknanya orang tu tengah mendoakan kita... "Ooo... betoi ka ma" **dialog biasa aku** Macam nama aku, Zulfazli yang bermaksud 'yang mempunyai kelebihan' hiuhiu *promote nama sat*.. Hari2 orang doakan aku walaupun aku tak jumpak lagi apa kelebihan aku ^^' tapi aku tetap yakin "ada kot kelebihan" **muntah** So bayangkan kalau anak nama KUDIS. Kena setahun orang dok sebut memang berkudis la jawabnya.. er... nama adalah sekadar contoh.. tiada kaitan dengan sapa2 yang masih atau pernah wujud.

So pilihla nama yang memberi maksud yang baik2... Kerna orang kenal kita dengan nama kan.. Takdaknya orang selak tengok bontot terus kenai tuan punya. Mesti tengok nama punya.. hiuhiu ^^, Kalau tak masakan ada pepatah "Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama" err... mcm lari ja maksud. Entri ini sekadar pendapat daripada aku yang bagai buih di lautan ni. No heart feelin lah omputeh kata... kalau ada yang terasa... aku tak bermaksud apa2 pun. So meh la usha nama anak artis2 tanah air kita.. Canggih baq hang!! 

Airit Rafqa Arjuna : Anak Rita Rudaini 
Iman Lilly dan Tiara Rose : Anak Shazzy Falak 
Raayan Alexander Wilson Jamil Wilson - Anak Ruhil Amani 
Althea Raqeem Brian - Anak Nana XFM 
Putra Rayqal Ramli - Anak Jejai & Nora Danishku eh! 
Noah Sinclair - Anak Ashraf Sinclair 
Ryan Ziqry - Anak Zed Zaidi 
Cahaya Malaika - Anak Mawi & Ekin 
Arrianshah Akid - Anak Tomok 
Nur Amna Qeesyara - Anak Lan Kristal 
Indah Sutera Jannah - Anak Fedtri Yahya 
Zander Xayne Iskander - Anak Harith Iskander 
Barr Al Aliy - Anak Sari Yanti 
Lavienda Namiraz - Anak Bienda 
Tengku Cleopatra Haidar - Anak Que Haidar 

p/s: Aku nanti nak letak nama anak aku Siti Aisyah kalau perempuan, Kalau lelaki... Zulkarnain.. *carik calon dulu oii* kbai 

+biarjasajadikenangan+

2 comments:

Syafina said...

cecey. kawen la cepat=p

Bally Da Shoe said...

Cik Syafina: haha calon belum ada... nanti2 bila dah ada tu boleh la ^^,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...