Bally.Da.Shoe: March 2010

Rakan BlogKu

Thursday, March 25, 2010

NgetaG lagiK

Haha ak diTag Miss Tora....Tenks yah!! mawu ngetaG :P ...huhu YopO jah~
Alang2 dh tepu study neh....sodap jgak ngetaG~ jgn soklan mcm exam esok suda laa~

1) siapakah diri anda di rumah?
Hah awai2 dh pribadi...huhu dkat umah akula tukang kebun...akula driver...Aku la jaga...tinggl tkang masak je blom... Hmm bnda2 li la yg ak buat dkt rumah....ak mnat sgt bekebun... Sape jadik bini aku SooN~ xyah ler g pasar bli sayur.... hehehe

2) siapakah diri anda di samping rakan?
Cena nk crita....Aku nih split prsonality kot.... Ak kalao dgn membe2 ak mmg "masuk air" tapi kalau dgn org yg aku xknal....erk aku la cntoh2 Abiotic.... Aku xpandai brkomunikasi sgt....Ondaway improve.... So sesape yg nmpak aku snyp ja, jgn la judge aku blagak... Pemalu syak aku neh :P

3) 5 benda yg anda idamkan tp masih belum tercapai
Silap arr kalo tnya bnda yang aku nak....yehuu~
@@ Dapat jaga mak ayah terbaEk aku dgn PerfeCt @@Awek mrangkap bakal istri (gila sapa yg tak nak)@@Kawan yg bersePah2 @@ Pengarah Perhutanan(target umur 3olebey2) huhu biar punggung kecik tapi nk berak besa :) @@ Toyota Wish (faforit aku tuh)@@

4) siapakah nama pasangan anda

Hah jem!!! dia mai dah~ nak sebut cena kalao calon pun tdak lagi... HUHU aku maseh singlet laa~ Nerdy mmg lmbat dpt awek Kowt...haha ada rezeki ada la tuh.... :) (ayat plepas yg brkesan)

5) ceritakan 5 perkara yg paling anda suka tentang pasangan anda

Encek Soklan~ tadak jwapan...huhu tapi aku suka gadis yg jadik diri dye snirik... jnis yg memahami aku...leyh trima aku seadanya :P... Xperlu chantek2 skadar sdap mata memndang da ckup...huhu

6) bila tarikh anda couple
suatu tarikh yg blom trmateri... slpas tahun 1989 kowt~ :P

7) apakah kenangan pahit anda bersama pasangan anda
Kenangan pahit.... org skang layan manis2 ja... nnati aku ada awek aku crita kay~

8) lagu tema cinta anda
Lagu PUTRA GEMILANG~ LAgu 1 MALAYSIA Pon cara jgak~

9) apa perubahan yg ingin anda lihat dari pasangan anda

huhu cik tora...Kamo silap Ngetag sy dgn soklan2 killer neh... mcm jwb final exam...worse than that sbb xde jwapan....

Kalao aku ada pasangan...aku xnak tgk dye sedeyh dsbbkn aku... sedeyh sbb lain xpe hehehe

10) tag 10 rakan yg lain

Haha korang jawab la plak soklan2 maut neh.... Dpt jawab neh...final exam Kompem A++
Udin, Mahira, Qadry, DeqnaJepun, LanKimPet, PuddingPie, NaimKenink. Dah la...sengkak dh aku nak tag...

p/s:Nk jwb soklan pon kna base experirnt...sadiS~

+biarjasajadikenangan+

Tuesday, March 16, 2010

Jarang yg tak begitu~

Sempena post yang ke 100 neh....ak nak ltak 1 cerita

Pada suatu hari di sekolah...seorang pelajar brtanya pd guru..ketika itu seorang guru sedang mgajar mengenai kasih sayang...


PELAJAR: Cikgu, cena kita nk pilih sseorang yg trbaik utk jdik org yg pling kita sayang? Cena nak kasik kasih sayang tu kekal?

CIKGU: Baik, Awak buat apa yg cikgu suruh...Awak pegi ke padang dan berjalan kat atas padang tu sambil tgk rumput di depan kamO...Masa kamO jalan, pilih rumpun yg plg cantik tapi dgn syarat kamO tak boley toleh ke belakang walaupun skali... kalau dh petik yg plg cantik, bawa ke kelas tunujkkan pd Cikgu... Ok


apabila pelajar trsebut pulang ke clss..tiada sehelai rumput pun ditangan ye..cikgu brtanya..knp tiada rumput yang dipilih??


PELAJAR: Tadi masa sy brjalan... saya cari rumput yang paling cantik...Banyak yang cantik2 cikgu...tapi cikgu cakap pilih yg plg cantik, so saya pun tros jln ke depan untuk cari yang plg cantik tanpa toleh kebelakang... Tapi sampai ke hujung padang, saya tak jumpak pun yg plg cantik, nak toleh belakang cikgu tak kasi, jadi takde la rumput yg boley saya petik...


CIKGU: Ya itulah jawapan yg Kamo cari... Maknanya bila kita ketemu dgn seseorang yang kita sayang janganlah kita mncari yg lebih baik lagi...Kita patut menghargai orang yg berada didepan mata kita sebaik mungkin.. jgn kita menoleh ke blakang kerna yg brlaku itu sudah tercatat peristiwanya...


Semoga yg berlaku takkan berulang lagi... Anggaplah apa yg ada itu terbaek buat kita... mahupun kenyataannya masih bnyk yang cantik2 spt mana rumput tadi


p/s: Perkataan paling mmnuatkan manusia mnjadi tamak... Mencari yg paling tanpa mengerti diri mngkin tak dpt berpaling lagi...Bagai anjing dgn bayang2, yg dikejar tak dapat...yg dikendong berciciran



+biarjasajadikenangan+

Berbaloi tak kalau kita tebang pokok ?

Ada satu pokok (Hopea odorata) Merawan siput jantan dkt depan fakulti aku.
Sebatang pokok tu harganya > Rm100,000 sebatang. Soalanya: wajar x kta tebang?
jika kita tebang sebatang jer kita kompem dapat RM100,000...Banyak tue~

Tapi kita:
1) Hilang teduhan dimana kita lepak2 depan fakulti
2) Hapuskan habitat nyamuk UPM yg trbesar
3) Jadik mcm fakulti laen (kepanasan)
4) hilang simbolik hutan yg kita(fakulti) bangga2
5) nak ukur pokok apa masa amali
6) Bodoh~

Kalu semua benda nak buang apa yg tinggal...

p/s: Kalau la pokok kedekut Oksigen....Mampus keras sume org~

+biarjasajadikenangan+

Wednesday, March 10, 2010

Kuat atau buat2 ?

Kita sering mendengar dan cuba menyelesaikan masalah orang lain
Tapi kenapa kita tidak bisa selesaikan masalah kita sendiri.
Adakah kerana kita tidak berkemampuan
Atau kita pura2 berupaya membantu orang lain


Soal kemampuan bukanlah suatu jasad
medium untuk kita menunding jari
Melemparkan kesalahan diri sambil tidak sedikitpun rasa bersalah
Bak kata orang "baling batu sembunyi tangan"


Jika soal kemampuan menjadi kayu ukur,
Manusia tidak akan mampu melakukan apa pun
Kerna manusia itu cuma serpihan
Dari kejadian alam yang maha besar ini


Kita berupaya membantu orang lain walaupun cuma dengan kata2
Tapi kita tidak mampu membantu diri kita sendiri
Ini semua kerna fitrah
Manusia perlukan bantuan, dorongan... dari yang lain


Jesteru itulah yang membuatkan manusia menjadi kuat...
kuat menghadapi segala kenyataan hidup
Biarpun manis bagai madu... atau pahit bagai hempedu
Itulah peranan kita manusia...
Untuk saling berbagi...kasih mengasihi...cinta mencintai


+biarjasajadikenangan+

Tuesday, March 9, 2010

Vakum.... Aku nak Keluar!!!


Vakum

Ruangan kosong...
Dimana tiada yang tiada
Yang tiada dapat diadakan
Dengan hanya imaginasi

Kepuasan dipenuhi
Kemahuan keutamaan
Tanpa sedikitpun
Terpikir akan seksa yang lain

Vakum...
Keinginan terkabul dengan imaginasi
Halusinasi yang pasti...
Jauh dari realiti

Vakum....
Ruangan hampa
Tanpa Pancaindera
Tanpa Rasa...suka...cinta...

Pecahkan ruangan itu
Aku mahu keluar
Keluar menjengah
Menjengah bahagia

Bila derita tak terbendung...mati lebih menggembirakan

p/s: Kita terpikir untuk tinggalkan segala penderitaan...Namun dengan meninggalkan derita itu...menempuh suatu yang lebih bisa....

+biarjasajadikenangan+

Monday, March 8, 2010

Ketuk...ketuk


If you have a hammer in your hand,

You will see all problems like a nail.

Knock....knock....


one on my lecturer (france) says la...


+biarjasajadikenangan+
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...