masalah orang masalah aku | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Wednesday, October 27, 2010

masalah orang masalah aku

“Kuatkan diri … Jangan kalah dengan permainan dunia”. Kata2 membujuk yang seringkali berhamburan dari mulut2 mereka yang kuat memotivasi. Bagaikan sakti… jiwa kembali tenang, masalah sedikit terlampiaskan…”Terima Kasih kerna menenangkan saya”.

Kita bisa menyelesaikan seribu permasalahan orang namun sudah cukup berat buat kita untuk menyelesaikan walaupun satu masalah kita sendiri. Kita jaguh dalam menenangkan orang namun jiwa kita kacao dengan masalah sendiri. Mengapa ini terjadi… Kita sepatutnya lebih arif perihal diri….

‘Bila masalah sendiri tak terjawabkan, kita memilih untuk menjawab masalah orang’

+biarjasajadikenangan+

6 comments:

kerangRebus said...

like3 bahasa kamu!

hm..betul tu, maslah org dari semua sudut prsepktif hape pon leh je selesaikan and bagi jalan keluar..bile maslah sdiri yg tak sberapa, rasa terlalu rumit and jalan mati je jumpe..haih~~mudah2an sntisa ada jalan pnyelesaian pada setiap permasalahan~~~

simplicated said...

Pernah dengar x??? "the solution of one problem is another problem"
It's about wat we learn n how we use it... All d best... :)

fina said...

seperti memerli daku.hahah=p

btw..nice2=)

Bally Da Shoe said...

Cik Kerang: huhu mmg naturural kah itu? adeyh... huhu
Cik Simplicated: ye ae... mcm xbrkait je problem mereka2 dn sy... tp xpe, ill try...hehe tenks
cik fina:huhu adkah lada trlebeyh pedas...huhuhu rsnya smua org mcm ni kot...hmmm

sue@p.l.e.i.a.d.e.s said...

sjak amik kaunseling, tu la keje saye. hari2 g klas, wat sesi kaunseling, smua psl mslh mnusia. ble asik dgr mslh ni bru terpk yg xde owg yg xde mslh. berat o ringan, mslh ttp mslh. kate dokte saye, klu xmo hadapi mslh, meaning xmo hidup.. ;)

Bally Da Shoe said...

hidup = masalah. huhu lpas ni tulun kaunSeling sy....huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...