Seorang belum tentu sendirian | Bally.Da.Shoe

Monday, November 15, 2010

Seorang belum tentu sendirian

-ceria itu tak perlukan angka-

Hari ni aku turun ke kafe... sendirian... Kenapa aku sendirian...yang lainnya sudah pulang menantikan AidilAdha... Aku buat pesanan...ambil makanan dan tawaf sekali sebelum duduk dibangku... Suapan pertama lancar...kedua... dan ketiga. Banyak mata mula melihat... Orang tidak berkata apa2 Cuma hati mula berprasangka. Terasa janggal bila duduk dibangku sendirian sedangkan orang lain berkumpulan...paling tidak pun berduaan.

Mata2 itu kelihatannya mencemuh “Aneh, makan sorang2” “Takde kawan ker haha...” Semakin banyak yang melihat semakin kelam kabut suapan demi suapan yang menyumbat ke mulut. Akal mula memainkan peranannya. takde apa pon...perasaan ja” . Namun hati lantang bermanifesto “Mereka sedang menilai perlakuan anehmu”. Lalu lagak semakin kekok... Begini tak kena...begitu tak kena... “Bilalah nasi dalam pinggan ni nak luak ?”

Biarkan...biarkan...biarkan! Apa yang aku pedulikan... bukannya aku tak berbaju...jauh sekali tak berseluar. Memang aku tak punya ramai teman... namun tak beerti aku langsung tak punya. Aku terlalu memikirkan apa orang akan cakap pada aku. "Jangan risau apa orang akan fikirkan tentang diri kau kerana orang lain juga sedang sibuk memikirkan apa yang sedang kau fikirkan tentang mereka". Apa salahnya berseorang sekali sekala... Kan aku sudah biasa... “Ya, dulu aku senang seperti itu...tak ada yang aku pedulikan”. Lama2 juga pasti tenang lagi... Ahhh biarkan...seorang belum tentu sendiri

p/s: dulu tak kesah sekarang resah...

+biarjasajadikenangan+

11 comments:

Lurunna said...

kita mudah paranoid,bila lakukan perkara di luar kebiasaan. haha

Bally Da Shoe said...

tapi rasa2 betul x apa yg org fikirkan bila melihat seseorang

surahim said...

Seorang belom tntu bersendirian
dan ramai belom tntu berteman~~~

say to easy=) said...

seorang + sendiri = berdikari

peace!^_^

Lurunna said...

pendapat sy, rasanya betul! cuma mungkin rasa yg lebih halus, lebih kpd bersimpati..haha

manusia tak pernah diam dr berkata2 dlm hati ye! *ini pengalaman sendiri*

Bally Da Shoe said...

Srhm: yup

cik saytoeasy: Sy sdang brdikari...raya sendiri ^^,

Cik Luruna:huhu sy dpt simpati...yeay!! (^^,)y

sunmenghao said...

sorang senang pls

surahim said...

rye mne boleh sendri.. kene ramai2..
ang p semelih lembu kt ladang tu. pakar ramai2 wat korban tuk kolej 15. dgr kate rramai xbalik..

honeymadu (^^,) said...

dan kadang kadang, serasa sendiri adalah lebih baik dari berdua..huhu

Mizah Adam said...

makan sensorang cool ape. xsusahkan org. bole makan rilek2. chill la bro. ur seriously not alone.

Bally Da Shoe said...

sunmenghao: haha not evrytyme...

Srhm: Raya dlm Hati sj

Cik Honey: ya... tapi sekuat mana manusia itu...tetap tidak tegar hidup sendirian...pasti mau berteman... dan ada ketika yg sendiran itu lbih baik.. (^^,)y

Cik Mizah: tenks... huhu tapi marah plak org...bolot kerusi meja sorang2....huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...