Apa perlakuanku itu | Bally.Da.Shoe

Sunday, November 14, 2010

Apa perlakuanku itu

Malam ini... jam sudah masuk detik 12.30. Mata masih segar...otak masih ligat... fikiran melayang2 meneliti perlakuanku hari ini... Apa kau tidak sadar ? Apa kau tidak mengerti ? Mungkin saja kau pura2 tidak mengerti akan situasi ini atau pengertianmu itu mungkin salah pada fahaman yang lainnya.

Aku sangat sadar akan itu... Aku juga mengerti ... namun mengapa aku tiada berbuat apa2 ?? Jika aku ditempat orang itu... Apa saja perasaanku ?? Jika aku terlihatkan semua ini... apa juga tindakanku ?? Tiada hati yang tidak hancur dan luluh berhadapan semua ini. Tiada daya yang dapat menahan rasa kecewa itu...

Aku...Bali... Zulfazli!!!
Berjanji pada aku... Jangan dibawa2 perlakuan ini... Kelak jatuh kemuka sendiri. Kita tidak tahu apa yang sedang dan akan dilalui kelak. Ingat pesanku “Harimau yang gagah tidak takut pada seekor Kerbau, namun ketahuilah bilangan adalah lebih perkasa”.

Itik sepasang itu usah diganggu, kerna ia penyeri pada tasik... Jangan izinkan perkara silam kau menagih korban seterusnya.

p/s: Yang tersirat itu biar terus tersimpan... Andai ada yang mengerti...aku pun tak pasti

+biarjasajadikenangan+

10 comments:

Aisyah said...

kadang2 sesuatu yang berlaku bukan lah dari kehendak diri kita, namun apa pon yang berlaku, kita terpaksa terima. kerna mungkin itulah yang terbaek untuk diri kita...=P

Bally Da Shoe said...

Tenks K.A. sgt brmotivasi skang ni... hehehe

Aisyah said...

Welcome...^__^ Tapi ingat la walau apa pon yang terjadi "Hanya Allah sahaja yang tahu apa yang terbaek untuk diri kita"... tak semestinya apa yang kita fikirkan baek untuk kita adalah baek untuk semua orang. =D

Bally Da Shoe said...

berusaha yg terbaik utk mereka melebihi apa yang baik untuk kita...cuma ingin semua gembira

Aisyah said...

kadang2 kita perlu begitu demi mengembirakan hati semua orang...tapi tak semua orang akan buat begitu untuk mengembirakan hati kita~!

Anis izyan Abd Rahman said...

biarkan ia tersimapan
kerana ia akan jadi kenangan

Bally Da Shoe said...

K.A: selagi hati gembira itu tidak masalah
Cik Anis: kenangan yg sentiasa buat manusia tenggelam dlm rasa bersalah...

Aisyah said...

yes~! setuju. Buat lah apa pon janji hati gembira...lalala~!

noname said...

Pahit hempedu lagikan ditelan, inikan pula pahit kehidupan...

Hye Mr. Sila hidup dengan gembira okay. You are so funny actually. hak hak hakkkkkk hak...

surahim said...

mcm paham jer....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...