Syndrom hari pertama puasa. | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Monday, August 1, 2011

Syndrom hari pertama puasa.

Hari pertama puasa kalau pagi2 masuk dapur tu biasalah... Terlupa la tu bulan puasa. Hari pertama puasa selalunya hidangan berbuka dah banyak tak ingat dah... semua benda nak beli.. Macam nak balas dendam ja sehari tak makan. Hari pertama puasa jugak la nak tengok kanak2 hibernate... tido je keja. kalau suruh g kedai tu... macam nak mengesot ja dia. Kalau time tak puasa.. jangan harap nak melekat dekat rumah.

Tyme2 hari pertama puasa ni, dah mula fikir nak pasang lampu lip lap... tercari2 mana tempat simpan pelita bagai.. Dulu2 plak, masa hari pertama puasa jugak lah sibuk buat calculation duet yang bakal dapat kalau puasa penuh... huhu itu zaman kanak2 dulu lah... Sekarang mahu kena senduk kalau mintak duit lagi...

Tapi apa2 pun masa tetap bergerak... semua dah tak macam dulu dah. Sahur dah tak ramai macam dulu dah... tak dapat tengok dah muka2 kelat bila kena paksa bangun sahur... berbuka pun dah tak meriah macam dulu dah.... dah takde berebut sudu... berebut paha ayam. Rindu masa dulu... walaupun dulu puasa tak penuh... tapi rindu detik2 macam tu lagi...

Tapi hidup harus diteruskan betul tak? Biarlah kenangan2 dulu tu menjadi sesuatu yang manis buat dikenang... Mungkin suatu yang mengujakan untuk diceritakan pada anak2 kita kelak. Jadi aku nak jadikkan puasa ni jugak suatu yang menarik buat diingat.

p/s: Biarpun masa semakin pendek... tapi masih boleh diisi dengan sebaiknya ^^,

+biarjasajadikenangan+

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...