"macam cintanya pun adui" -Acai- | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Friday, August 5, 2011

"macam cintanya pun adui" -Acai-



Bila membicarakan soal cinta, ramai yang lebih arif, lebih mahir berhujah... hinggakan lidah terasa kebas... menyatakan hujah yang tersusun kemas. Aku pula.. hanya bercerita dari sekelumit pengalaman lepas...



Ada yang mengatakan cinta itu anugerah...Kurnian Allah pada hambanya agar senantiasa berkaseh2an antara satu dengan lainnya. Ada juga yang berkata2 bahawa ...cinta adalah kekuatan... yang mampu mengubah duri jadi mawar...mengubah cuka jadi anggur...mengubah malang jadi untung...mengubah sedih jadi riang... mengubah setan jadi nabi...mengubah iblis jadi malaikat...mengubah sakit jadi sihat...mengubah bakhil jadi dermawan...mengubah kandang jadi taman...mengubah penjara jadi istana...mengubah amarah jadi ramah...mengubah musibah jadi muhibbah... begitu panjang cinta diperincikan dalam kata2.



Bila cinta tidak berakhir dengan kegembiraan, kita katakana cinta itu tak semuanya berakhir ke jenjang pelamin. Bila terpaksa bersusah demin cinta, kita katakana cinta itu perlukan pengorbanan. Saat terpesona akan seseorang, kita katakan inilah cinta pandang pertama. Bila kita begaduh, kita kata cinta itu tak semuanya bahagia.



Terlalu banyak bila... dan bila... membuatkan hati serba tak kena.. namun pada aku, cinta itu seperti cintailah sungai kita... 1,2,3 Cinta... Cuti2 Cinta... Kempen cintakan Negara... Cinta Kolestrol. Tidak ada pengisian dalam diri aku melainkan cinta pada keluarga dan Negara. Hingga kadang2 membuat aku kekok untuk mencuba... Cinta yang ada itu sudah lama tersiakan... mungkin dulu gigih menanti hingga rasa itu kering dan mati... tak pasti bilakan subur lagi...rasa ini.



Apa nak difikirkan... kerna cinta adalah anugerah... dikurniakan saat diri layak menerima. Cinta itu kekuatan yang hebatnya bisa menukarkan macam2... dari yang terkeji kepada yang terpuji... dalam lingkungan lingkaran hidup... pasti tiba saat yang tepat.. untuk ia menyubur pesat...





"...Sesungguhnya ku menyadari bahwa cinta itu tak mesti harus memiliki.... namun ku akan terus slalu menyanyagimu setulusnya hati..."



p/s: mode: Rasa2 aku dapat tak kerja yang aku minat ?? *jiwa kacao* mcm mana nak bela anak orang nanti oii~



+biarjasajadikenangan+

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...