Earth Hour : Kita Malaysia prihatin!!! | Bally.Da.Shoe

Saturday, March 26, 2011

Earth Hour : Kita Malaysia prihatin!!!


Earth Hour adalah aktiviti global yang dianjurkan oleh WWF(World Wildlife Fund) dan diadakan pada hari Sabtu terakhir bulan Mac setiap tahun. Earth Hour meminta rumah-ruamh dan premis2 perniagaan untuk mematikan lampu2 dan peralatan2 elektrik yang tidak penting selama satu jam untuk meningkatkan kesedaran terhadap keperluan untuk mengambil tindakan terhadap perubahan iklim yang sibuk deperbincangkan sekarang.

Pada tahun 2007, Earth Hour disertai oleh WWF dan Morning Herald Sydney. Pada masa itu lebih kurang 2.2 juta penduduk Sydney telah menyahut cabaran dan menyertai dengan mematikan semua lampu yang tidak penting.

Setelah Bandar Sydney mengetuai cabaran Earth Hour dengan penuh kebanggan, bandar2 lain di seluruh dunia mula menerima acara ini dengan baik pada tahun 2008. Earth Hour 2011 akan berlangsung pada 26 Mac 2011 pukul 20.30-21.30 malam ini. Pada saat itu nanti biarlah kita seluruh rakyat malaysia menunjukkan keprihatinan kita pada dunia... Tunjukkan pada mereka bahawa kita MALAYSIA juga cintakan Bumi hijau ini... Ayuh Malaysian...kita sahut cabaran!!!

p/s:
tunjukkan pada dunia kita Malaysia prihatin ^^, tapi janganlah sampai masa memandu kat jalanraya pun korang tutup lampu kereta.... itu kes naya..
+biarjasajadikenangan+

1 comment:

Aisyah said...

Jom2...ramai2 ttp lampu mlm nih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...