Sape ikot aku balek! | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Wednesday, March 23, 2011

Sape ikot aku balek!


Pagi ini hari ke-3 aku pulang dari hutan. Jemari aku masih segar menekan papan kekunci... ingin mencerita peristiwa 2 hari lalu.

Petang 20/3, aku tiba dibilik selepas keluar dari hutan. Hajat hati aku nak basuh baju dulu tapi faham2 la bila dah Nampak katil. Mahu saja aku terjun atas katil... Untuk berlaku adil, aku pun hamparkan baju2 basah atas lantai...keringkan dulu sebelum basuh, takut ‘bau’ kalau peram baju basah. Lepas tu aku terus terjun atas katil dan BUBU...

Tiba2!! Aku terjaga... fuhh sudah kelam dunia rupanya... aku terasa sejuk2 semacam ja badan. Rasa macam kena simbah air. Aku raba badan aku... dan aku tergejut. Semua baju basah yang aku sidai dilantai tu, setiap satunya terhampar atas badan aku
(atas katil)... @_@ Haish... sape pulak melawak malam2 ni.

Aku terus bangun dan lihat jam dipintu. Jam sudah tak bernyawa... Bila pulak jam ni habes bateri * jam mati tepat pukul 9.01* Aku kehairanan sebentar~ Aku usya jam handset, dah pukul 4 pagi. Aku terus sambar kunci dan keluar ke tandas. Sepanjang koridor, suasana terasa seperti beralun (rasa goyang2). Aku takde fikir apa2 lagi, mungkin sebab aku tido lama sangat. Tiba2 ada bau... bau macam orang tumis kari... Aduh sape pulak mask kari pukul 4 pagi ni. Aku terus masuk tandas basuh muka dan blah!!

Masuk je bilik aku terus tido... dan aku tak dapat tido sebab nyamuk banyak sangat malam tu... Siap gigit2 badan aku walaupun aku dah selimut 2 lapis... Besar gamaknya nyamuk ni sampai tembus selimut aku dye cocok...

Sehinggalah saat aku menulis ni, aku masih lagi memikirkan siapa yang sidai semua baju basah atas badan aku...siapa yang tumis kari pagi2 buta kat koridor... dan siapa yg ternak nyamuk gergasi dalam bilek aku ???


p/s:
Aku rasa aku ada buat salah masa dekat hutan ATAU mungkin benda2 yang ganggu kiteorang dekat hutan hari tu dah ikot balik...

+biarjasajadikenangan+

5 comments:

Aisyah said...

Wow...takotnya~ Baca la yasin banyak2 kat blik...huhu

b i r u.CHOCOLATE said...

gle arh!....ttbe tringt paranormal activity...ko dok blik sorg kn?...agk scary ble baju ats lntai ttbe naek ats katil sndri...gle2...

huuu besenye ble kne kaco ni...sb kte da amek pape n buat slh kt sne...
moralnye ble nk masok blik...always bg slm n bc bismillah...ade ustaz ckp bt cmni dpt halang bnda2 halus yg mengekor balik ni...cm trcmpak dr kte n xleh ikot masok...okay???...

Nurul Amelia said...

ee......mnakutkn..!

biase la 2..bila blik utan...

*bnda 2 tumpg dlm beg nk dtg cni..scary!

pakudinding said...

hahaha...abang mat ajak bergurau tu bally~

shahiryusoff said...

ntah2 ko kencing merate2 tak ni?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...