Kalau kita sebut... | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Monday, June 22, 2009

Kalau kita sebut...


Setelah lama tak ber-online...


Malam ni kami ( bali, kuya, khairi, azpa) g makan nasi bujang. Kami g borak2 hal2 semasa 'lelaki'... huhu guy stuff. Lepas tu dlm pjalanan pulang dalam kereta, Kuya memulakan agenda dengan kisah hantu...huhu dah la jalan yang kami gunakan tu "Angker"... huhu meh nak gambarkan sket jalan yg kami lalui tadi...disepanjang jalan terdapat daun2 pisang yang melambai2 ditiup angin malam. Rumput2 lalang yang setinggi cermin kereta sesekali bergesel ke dinding kereta. Terdapat rumah2 buruk yang terbiar di dalam gelap tanpa berpenghuni. Tapi setahu bali, rumah kalau ditinggalkan lebih 4 bulan tanpa berpenghuni akan mengundang "penghuni baru"...Bayangkanlah rumah yang sudah bertahun2 terbiar. Selalunya Bali jarang terpengaruh dengan cerita2 seram nih, bukan tak percaya tapi malas nak ambil peduli. Tapi malam ni terasa seram sejuk semacam jer lepas kuya mengeluarkan satu statement...


Kuya cakap dia terbaca artikel ahli2 paranormal berdasarkan kajian yang diorang buat, ' kalau kita sebut tentang sesuatu entiti dan gambarkan perwatakannya di sesuatu kawasan, entiti seperti yang digambarkan itu akan muncul... Kiranya walaupun kita sengaja ada2kan cerita tentang kewujudan entiti tersebut ianya akan muncul lama kelamaan... Terdapat banayak cara untuk kita gambarkan entiti itu, tidak semestinya kita menyebutnya tapi mungkin juga kita membayangkannya... Hmm... Cuak habis kami semua...


Haha tapi janganlah fikir sangat, Yakinkan dalam diri bahawa dia juga makhluk Allah seperti kita. Janganlah kita takut sesama makhluk tapi takutlah pada yang maha pencipta...


p/s : Jika kita semakin takut, dia akan smakin berani... babai


+biarjasajadikenangan+

4 comments:

fina said...

kat sebelah pon ada hantu jugak..
hak2~

~AdDy AzMaR~ said...

huhu...seram den dengo..

Bally Da Shoe said...

mmg...agak cuak la masa tu... bdiri bulu roma den...

Randy said...

benda yang wujud tu nama dia 'tulpa'. nak tahu search la kt wikipedia ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...