Kongsilah sikit~ | Bally.Da.Shoe

Tuesday, June 9, 2009

Kongsilah sikit~


Hmmm....hari ni bali nonton muvee


Hari ni agak panas utk berkebun diluar, so bali nonton muvee jer, yg peleknye xtahu pon tajuk crita tue....huhu agak sedey cerita tu...watak utamanya seorang budak lelaki...cerita ni berkisar dalam sebuah keluarga. Cerita neh mula merangkak naik bila bdak ni kematian ibunya...Kesian dye...yg lagi sedih tu, ibu dye mati sebab nk selamatkan dye dari kena langgar lori...Sejak hari tu dye selalu slahkan diri dye atas semua yg berlaku...Dye selalu pergi ke tempat kejadian dan termenung sorang2... Bayangkanlah orang yg kita sayang pergi didepan mata kita...sangat tragik... Dye terfikir untuk bunuh diri... tapi kerana diri masih waras dye x jadi bunuh diri. Lalu ayah dan adik2nya datang mencarinya... adik2nya berlari sambil menagis kerana menyangka abangnya nak bunuh diri... Dialog yang paling x boleh dilupakan apabila ayahnya berkata "Kenapa kau begitu kedekut wahai anakku, tak bolehkan kau kongsikan sedikit kesedihanmu itu. Kenapa harus kau telan semuanya"...sgt sedey untuk sape2 yang tgk la muvee tu,


So kawan2, bali pon terfikir tak bolehkah kita kongsi sedikit kesedihan yg kita alami...dengan cara itu kawan2, saudara kita akan tahu masalah yg sedang kita hadapi...mungkin mereka dapat tolong walaupun sedikit. Bukan kesenangan sahaja yg ingin dikongsikan tetapi juga dukamu...wahai sahabat, jika kau menitiskan air mata aku juga turut bersedih. Jika kau mengukirkan senyuman yang hambar, aku tentu sekali tahu akannya... ku harap kau beri peluang untuk seorang sahabat itu merialisasikan erti sebuah persahabatan.


Seseorang itu tidak mungkin bersahabat jika dia tidak ingin berbagi suka dukanya dan sebuah persahabatan itu tidak akan hidup jika ia tidak disertakan dengan suka dan duka. Ingatlah sahabat sekalian Bumi mana yang tak ditimpa hujan...langit mana yang selalunya cerah...Bersahabatlah kerna ia inti kesatuan.


p/s : persahabatan itu tidak dapat dipegang dan dilihat, ianya hanya untuk dirasa dengan hati yang ikhlas...


+biarjasajadikenangan+

4 comments:

~ThE UnPrEDicTaBLe~ said...

correct!!
kalo xrasa xkan smpai kat hati..
n kalo xsmpai kt hati,
persahabatan xkekal abadi..
=P

Bally Da Shoe said...

youp.... betul2... benda 2 dirasa tp sukar nk explain....complicated sgt..

DoNa D!ya said...

sakit itu hanya dpt diredakan seketika bila dpt di hambur pda org yg mampu beri semangat pda kita...wlupon utk sekejap kerana slps tu kita akan sakit mengenangnya semula but rsanya berbaloi kan..

Bally Da Shoe said...

emm...tp kalau dipendam... lagi sengsara...kita akan rasa seolah2 kita keseorangan dan xde sape yg dpt tlong kte....so the best is to tell people that we trust how we feel...ngee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...