Kelodak kenangan lepas | Bally.Da.Shoe

Wednesday, June 10, 2009

Kelodak kenangan lepas


Hari ni hari sedeh so bally nk cerita benda sedeh la...



Diari lama tahun 200*, haha percaya tak kalau kita luangkan lebih masa dengan seseorang yg lain jantinanya dari kita, kita akan jatuh hati padanya. Ini mungkin kerana kita beroleh masa secukupnya untuk mengenali insan itu. Ini sama sekali berbeza dengan Cinta pandang pertama... Cinta pandang pertama lebih tertumpu pada fizikal, contohnya rupa paras...



Ceritanya...

Dahulu kala...ada seorang remaja yang telah jatuh hati pada seorang gadis yang bernama Timah. Remaja tadi bernama Ali. Ali jatuh hati kepada Timah sejak pertama kali melihatnya... Nak dijadikan cerita, Ali mula menyimpan keinginan untuk mengucapkan suka kasih cintanya pada si Timah. Malangnya Ali seorang yang pemalu dan tidak pandai berkata-kata tambahan pula Ali sering kaku bila berhadapan dengan wanita2 kerana dye dari tadika sampailah ke sekolah menengah dia tidak pernah mempunyai classmate gadis...Ini kerana sekolah Ali all boys...



Ali mempunyai seorang sahabat baik bernama Abu. Abu seorang yg "happy go lucky" dan peramah. Abu faham akan perasaan Ali dan bersedia membantu Ali...Pada mulanya Ali ragu2 tetapi kerana percayakan rakan karibnya itu Ali setuju. sejak itu ali dan Abu berkawan dengan Timah... Oleh kerana Abu lebih pandai berceloteh, Timah lebih rapat dengan Abu. Semakin hari semakin rapat sehingga Ali sering ditinggalkan bersendirian. Akhirnya Ali bertekad untuk memberitahu Timah akan hasratnya... Ali pon menghantar sms kepada Timah. Mereka pon ber sms...



Ali : Salam Timah, awak tengah watpe tue.

Timah : waalaikumsalam Ali.

Ali : Saya ada perkara nak bagi tahu awak

Timah: Eh sama lah. Saya pon ada benda nak bagi tahu awak.

Ali : oh betul ke, takpe cakap dulu.

Timah : Ali, saya suka dekat Abu. Patot tak saya cakap dekat dye.

Ali: Oh baguslah. Awak patut bagi tahu dye.

(jantung seperti tidak berfungsi....dimensi seolah2 hampa...kosong...)

Timah : Apa awak nak cakap tadi Ali

Ali : Eh takde...dah lupa lah...huhu biarlah tak penting pun



Jantung persis jam kehabisan kuasa sel kering, ruangan menjadi kaku...masa tidak lagi merangkak pergi, angin tidak lagi bertiup, pokok2 tidak lagi menari...seolah2 meratap hiba naseb seorang pencinta. Oh Bally, sanggupkah kau mengungkapkan hasratmu setelah hasratnya menjengah cupingmu. Sanggupkah kau rampas kegembiraannya dengan kata2mu... Ohh tidak!!! tidak!!! Aku tidak sanggup!!! Masakan aku tegar menyatakan hasratku...Biarpun aku harus menahan kesakitan ini... Biarpun jiwa ku rebah dihadapan jasad kaku yang tidak mampu memberi penggadilan kepadanya, biarpun hatiku meronta, mendambakan secebis simpati buatnya..... Sesungguhnya cinta itu tidak selalunya berakhir dengan kebahagiaan. Oh masa!!, merangkahlah kau...bawalah aku pergi...pergi dari sini...bawalah aku bersama jasad kaku ini...Tinggalkan maya maha pedih ini... Wahai hati, tidakkah kau gembira melihat orang yang kau cintai bahagia...Lepaskan ia pergi...agar ia terus bahagia...bahagia disisi orang yang dia cintai...



p/s : Cinta itu buta dan boleh membutakan, Sahabat...jika benar kau suka padanya pintanya dengan cara yg betul.... Jika kau takut akannya, kau juga seperti aku...



+biarjasajadikenangan+

7 comments:

syazana said...

ak dh pesan takmo dengaq.
padah padah.hahha

no worries bally,ramai lg bunga di luar sana.loghat apa.pinta saja ibumu carikan.=)

~ThE UnPrEDicTaBLe~ said...

cdey no..
huhu..
kita serupa lg..
kwang2~

Bally Da Shoe said...

haha...tu la xdaq ckp...huhu
yup....ibu carikkan...huuu~ yah....
yah mmg sedey...lalala~

alep said...

barang yg lepas,usah dikenang.jika dikenang,merajuklah hati.

Husnibaby:My Emancipation said...

i noe how u feel..it hurts like hell rite..y paling merentap bile ianya direntap didepan mata..namun tangan kaku longlai...

erm, but that's life..it always has its own way to mature us...sometimes, in a harsh way..

DoNa D!ya said...

cinta perlukan pengorbanan kan..cinta itu tk semestinya memiliki..

Bally Da Shoe said...

emmm yup... berutung bg sesiapa yg mmilikinya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...