Jasad tandus tanpa perasaan | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Saturday, June 27, 2009

Jasad tandus tanpa perasaan

Andai kata aku robot....


Aku nak hidup ceria...hidup tanpa perasaan... tanpa emosi.... tanpa bayangan. Bebas dari belenggu emosi yg merantai pergerakanku, tuturkata ku, lirik senyumku iras wajahku, semuanya bermain dengan perasaan...


Tidak perlu dijaga perasaan orang jika punya kita tidak dijaga... Biarkan mereka ketandusan... Aku ingin sendiri... bersahabat dengan bayang2ku... Jangan dibelai dengan rasa, kerana rasa jasad celaka...
--------------------------

Keistimewaan manusia adalah perasaan. Kerana perasaan manusia berfikir sebelum melakukan sesuatu. Kerana perasaan manusia berhubungan dan bersahabat. Kerana perasaan manusia menikmati dan kerana perasaan jugalah manusia berkelahi dan bermasam muka.


p/s : Jagalah hati dan perasaan orang lain jika kita juga ingin menikmatinya. Tiada ruginya membuat kebaikan kelak hidup berhidang kebahagiaan...


9 comments:

fina said...

hidup xselalunya best..
tapi duka lara adalah
sebahagian dari hidop..
kalo manusia gembira tanpa
duka, maka tiada pengajaran
dan pengalaman..dan manusia
tak akan dewasa..

nmpak stress je..hee~

syazana said...

hye syafina!!ingt ak x?haha

jejak kaseh plak.

manusia & robot smemangnya beda kecuali kpd mereka yg rela hatinya merobotkn diri.

fina said...

yoo deqna..awat plak
aku xingat..
ang yg blagak..hua2~
dok wat pala kat blog oqg..
kwang2~

Bally Da Shoe said...

xrela la merobotkan diri... tapi kalo xde perasaan rasa2 best tak?

syazana said...

buat pala p la .bali bukan kesah pong.hah ha.

oh.suka kah begitu?.ak rasa ak maknusia yg punya perasaan maseh.=)

Bally Da Shoe said...

ya ya btol... kamo maknusia baek...huhuhu ngee~

UsE_RiEz said...

setuju dgn post anda~

mireya said...

gambar itu hensem!

manusia did mistakes without realizing it. so, kdg2 kite lupa jaga perasaan org, so org pun kdg2 lupa jaga perasaan kita.

fair and square kan?

well, live is too short to complain, enjoyed to the bits! [tp jgn lupa akhirat sudah!]


hi to you! ;)

Bally Da Shoe said...

hmmm, gud advise....tenks 2 u, bt how bout 4 those who don't want to think about us... they seen as a gadgets 2 fulfil their~ pity me 4 being nerd...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...