Nasihat sangat: Niat Puasa | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Monday, July 30, 2012

Nasihat sangat: Niat Puasa

Hari pertama mak pesan... li jangan lupa niat untuk sebulan. Hari2 mak tanya,"dah niat ke belum?" Eh.. lupa la ma. =P


Niat puasa :

Niat puasa ni wajib. Kalau tak niat kira tak puasa lah. Waww! bertapa pentingnya niat tu. Bulan puasa ni semua orang pun niat. **yang tak puasa tu lain cerita** Tapi niat yang lagi satu tu~ niat yang mana pulak... ala yang tu la. oooo~

"Aku niat puasa bulan Ramadhan ni aku nak turun 60KG!!" **padahal berat badan 50 jer~**
"Puasa kali ni aku nak jimat 80% dari perbelanjaan bulan2 biasa! **pegi bazar borong tak henggat**

Sepatutnya kita ...

"Aku berpuasa ni sebab aku nak merasai macam mana keadaan orang2 susah yang tak cukup makan..."

Hmmm macam tu lah sepatutnya. Aku pun ada niat macam yang mula2 kat atas tu... tapi aku cepat2 betulkan niat aku hehehe... tapi aku percaya semua orang akan niat macam yang bawah ni... Kalau ada yang silap niat tu cepat2 betulkan.. jangan tak niat sudah la... kang sia2 puasa.

Video puasa matlutfi Ramadhan ni pun cara jugak... jom layan.


+biarjasajadikenangan+

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...