Mana Tepung Pelita? | Bally.Da.Shoe

Sunday, July 22, 2012

Mana Tepung Pelita?

Tepung dan pelita... nampak macam tak masuk ja... tapi jangan tak tau yang rasanya sangat superb!!

Tepung Pelita

Baru2 ni aku memang kecewa dengan kehilangan tepung pelita daripada lokasi bazar2 di serdang... **memang baru, baru hari ni** Merata aku cari tak jumpa2 jugak tepung pelita. Sadis muka aku mintak simpati. 

Sekarang punya trend jualan semuanya hidangan yang moden2. Ayam penyek, ayam lenyek, ayam kemek. *rage* semua pun ayam...no wonder semua pun dah macam ayam. mana lagi nak cari gulai batang pisang, ikan sumbat, ikan pekasam... Rindu aloq staq. T_T

Tepung pelita pun dah moden... sigh~

Dulu2 kalau beli juadah siap tuan kedai bagi lebih lagi. sedekah katanya. Sekarang lauk satu senduk 3 hengget. lebih sikit keluarkan balik.. walaupun 2 3 hiris daging. Waw~ betapa orang mengejar keuntungan sekarang ni. Itu belum cerita pasal air... lagi ramai orang beratur lagi banyak ais yang dia isi. Mungkin dia takut nak hampakan peminat2 air dia. **positifnya aku**. 

Tapi takpa lah. Niat orang mana kita tahu. mungkin aku fikir tak sama dengan niat dia **muhasabah diri =P** Apa2 pun dalam bekerja pun boleh beribadat. Tak miskin pun kalau kita sedekahkan 2 3 hiris daging tu. Malah rezeki tu Allah akan gandakan. Ok dah habis bebel... huhu selamat bersahur kawan2.. eh! baru pkol 10.30mlm. =P

p/s: Aku nak tepung pelita jugak!! 

+biarjasajadikenangan+


2 comments:

surahim said...

tercari2 tepung pelita makcik yg kukus guna kukusan rotan tu..^_^

*payah benar nk ko ni, sibuk ngalah PM*..hahaha

En Tapi said...

hahaha.. yg air tak leh belah.. memang betul bally.. kuang2. baik mask sendiri je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...