Aku... | Bally.Da.Shoe

Thursday, August 5, 2010

Aku...


Aku Si Bally...
Seorang anak yg sangat aktif dan gaul jika di dalam dunia mayaku...Suka berkomunikasi sama anak2 yang laennya. Ketawa seakan-akan akulah makhluk yg paling gembira... Namun semuanya bagaikan watak plastik yang hanya hidup di dalam dunia antirealitiku.

Watak nyataku sangat berbeda. Realitinya aku kaget bertemu orang...Aku kelu jika ditanya...Aku tertunduk jika berdepan orang ramai. Aku bagaikan kekura yg menyembunyikan kepalanya. Apakah aku seorang pelakon yang bijak memainkan wataknya di dalam duniaku. Atau aku seorang yang hipokrit!!!

Aku mahu jadi seperti orang laen, bergaul dengan sesiapa saja biarpun baru pertama kali berkenalan... Aku mahu jadi seperti mereka2 yang lantang menyuarakan kata2 provokasi dimasa2 ribuan orang menontonnya. Aku ingin jadi seperti seorang penyair yang berlinangan air matanya tatkala menyampaikan rasa hatinya...atau setidak2nya sebagai seorang sahabat yang mapu menenangkan sahabatnya yang resah.

Namun aku tidak mempunyai keyakin buat semua itu. Dihadapan umum aku bagaikan individu yang tiada sumbangannya terhadap ekosistemnya. atau kata mudahnya "ada takda sama saja"

Didalam maya aku digambarkan sebagai seorang murah dengan senyuman [kata orang]tapi di dalam nyata aku digambarkan sebagai seorang yang sombong dan belagu... [juga kata orang] Aku bukan sombong...aku takut untuk senyum... sepertinya senyumku mungkin tidak disenangi oleh segelintirnya... Jadi aku memilih untuk membalas senyuman...

Jika kalian jumpa aku...Jangan hairan jika aku tidak seperti aku yang ini... ^_^

+biarjasajadikenangan+

6 comments:

alep said...

saya menang moto. nak jadi macam saya?

Fina said...

kita serupa..=p

Unknown said...

saya rasa, siapa pun kita, dimana pun kita, jadilah diri kita. actually, diri bally adalah jenis orang yang malu di depan tapi ganjil di belakang. maka bagi orang yang ganjil di depan dan malu dibelakang akan mencari encek bally untuk melengkapkan keperluan.

senyumla pada sesiapa pun> senyuman en sangat la menusuk kelabu otak dan puteh saraf.

jangan senyum sesorang> nanti rosak otak dan kelabu mata.

Bally Da Shoe said...

fina : wah...lega sket ada yg srupa sy...hehehe
EnCek FBI: Huhu kata2 yg sangat brmakna... sy akan ingat itu...hihi ^_^

Anonymous said...

erm..mnusia kn len2.. dun wory...
itulah keunikan..heeeeee...

slm ziarah ;)

Bally Da Shoe said...

huhu harap unik tu x membuat org laen x selesa... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...