Apakah diri aku memberontak...[secebis mimpi aku] | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Sunday, August 15, 2010

Apakah diri aku memberontak...[secebis mimpi aku]

[Gamba yg xde kena mengena =P]

Aku sepertinya terperangkap di suatu tempat yang tiada penghujungnya. Udaranya terkepung dan meruap...sesak!!! [jiwa kacaO bila dipikirkan]


Pada mulanya aku berada dipadang rumput yang sangat luas... Pemandangannya seolah2 di padang ragut savvana... hamparan rumput turf menguning menaikkan lagi pesona nan senja... Kelihatan sebuah bangunan stesen keretapi usang yang merupakan satu2nya bangunan yang masih wujud disana... Aku juga datang dari sana. Ia merupakan penghubung tunggal antara dunia itu dan dunia ini...


Dari tadi aku berdiri...menikmati panorama alam yang asing bagi aku....Tiba2 aku disapa dari belakang oleh seorang tua yang berselubung hitam... “Adek nak kemana”. Aku kaget dengan kehadirn si tua itu... “Saya tak tahu macam mana sampai sini, macam mana mau pulang” ,jawab aku sambil dibelakangi oleh orang tua itu. Kemudian dia menoleh...Mukanya berkerut, matanya merah saga... tersembul [biru dah aku masa tu] "Kalao kau datang sini jangan harap kau akan dapat pulang... Datang tak dijemput, pulang tak dihantar!!! "


Aku merenung mata si tua itu, sendi2ku menggigil...jangankan melangkah.. hendak berdiri pun aku tak mampu. Dari dalam matanya aku melihat peristiwa... ianya sungguh nyata... menyeksa!!! Oh tuhan, lepaskan aku dari belenggu ini... Aku tidak kuat!!


Dimana aku pergi situa pasti ada...hinggakan kututup matapun dia maseh ada dihadapan aku... Aku berlari... berlari seperti orang dikejar anjeng... Tapi sejauh mana aku lari, tak kurang seinci pun jarakku darinya... Si tua kmudian bersuara...Akulah yang kau ciptakan...apa kau tegar meninggalkan aku yang kau ciptakan... Kau kurung aku dalam mindamu, kau tabur aku dengan setiap permasalahanmu, dan kau lempar aku ke jurang kehancuranmu yang penuh dengan rasa tragismu, rendah dirimu, takutmu,... !!!


Setiap rasa2mu itu menyiksa aku... Kerana kelemahan kau aku terkurung disini... namun sekarang disaat kau semakin lemah...aku menjadi semakin kuat... Bila kau putus semngat, aku menemukan semangatku... Bila kau menghukum dirimu, aku meraikan rohku...dan bila kau menghantar dirimu ke dalam rasa takut...aku perlahan2 melepaskan diriku... Kau telah menyeksa aku dengan begitu lama dan sememangnya aku pantas untuk sedaya upayaku menyiksamu...


TINGGALLAH KAU MEMBUSUK DISINI!!!


[aku terus terjaga....butir2 keringat membasahi seluruh tubuhku...Apakah diri aku memberontak ?]
Effect VAKUM la neh... huhu (^^,)V


+biarjasajadikenangan+

2 comments:

ReActivate said...

::: [huhu] mula-mula saya besarkan gambar, then baru perasan! terkezut siot! [hahahaha] ada 'benda' plak kat atas air terjun tuh..

Bally Da Shoe said...

hahaha... saje letak...nmpak kosong sgt kt situ :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...