Hey pembuli...ambek balasan kau!! | Bally.Da.Shoe

Thursday, August 26, 2010

Hey pembuli...ambek balasan kau!!

[penink...hero ada dua~]
ya ka...



Sekali imbas mcm cerita ‘songsang’. Tapi bila dihayati betol2...sebenarnya ia menyampaikan mesej yang sangat mendalam. Mula2 aku brcadang nak g mnonton Expandable... Semangat berkobar2 drive g pawagam...Sampai jew depan cnema tgk movie list xde crita yg aku nak tgk.... baran ja rasa. Dengan hati hmpa pon cuba membelahkan diri... tetiba aku tepandang poster merah...Tajuk dye slice... wah!!! Crita Thailand macam genre bunuh2..Aku pon beli tiket... Msuk dlm panggung kosong xde sapa... haha dlam hati bangge~ sbb aku beli tiket VVVVVVVVIP [booking satu panggung] hahaha!!!

Aku tak pandai crita la...Cerita dye mengisahkan tentang sekumpulan budak lelaki yang sering membuli seorang budak ‘jurus’ (si nok) huhuhu~ Salah seorang daripada kumpulan budak lelaki itu bersimpati akan si Nok namun buat2 xendah sebab takut dipulau oleh rakan2 yg laen... Namun semakin hari mereka semakin akrab....dan....namun...PI TGK SNDIRI LA.... tapi satu dialog yang buat aku terpegun...
“Saya mengingatkan kamu, kamu juga sama seperti saya... Kamu mahu diterima...kamu takut ditinggalkan...”
....................

Aku cuba menjadi seperti mereka...
Aku asimilasikan budaya mereka...
Bercakap seperti mereka...ketawa seperti mereka...
Hanya kerna aku takut...
Takut dibuang sama mereka
Takut sendirian... aku benci...
Hingga...
Tanpa sedarku...aku sedang membuang orang
Orang yang sendirian dan kesepian
Seperti aku sebelumnya
Namun sendirinya bermaruah
Kerna kuat menjadi diri sendiri
Biarpun kuno... biarpun lemau
Biarkan...
+biarjasajadikenangan+

4 comments:

sue@p.l.e.i.a.d.e.s said...

wah..buk stu pggung gtu..hehe..

g tgk sowg eh..?

Bally Da Shoe said...

yup...slalu...kbetulan hr tu xde org tgk...so satu panggung sy punye...hehehe~

neo suka sos said...

best x cter tu? kejam x? pesal mamat yg kt tnga2 tu cam kenal je... kuangkuankuang~

Bally Da Shoe said...

best cter dye...psyko sket..huhu tengok la... (^^,)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...