Kalau terjatuh cakap ditolak!!! | Bally.Da.Shoe

Wednesday, August 4, 2010

Kalau terjatuh cakap ditolak!!!


Diketinggian yang boleyh tahan tinggi dari aras laut....sesuatu terjadi.....sangat geli hati

Aku si bally pergi bersiar2 mengambil gambar dengan 2 orang kawan ( Mazlan dan Husni) di kawasan bergunung ganang.... mereka pergi dengan menunggang kuda beroda... sesampai dipuncak bukit...mereka berhenti sebentar dan lepak sambil2 menikmati udara petang...

Tetiba terdengar seperti bunyi orang 'melepas' shsss~ Sape pulak melepas neh...potong stim la!! Rupanya seekor kuda beroda telah kebocoran tayarnya dan kuda bocor itu bukan milik si bally. [Kalao milik si bally mesti tak jadiknya cerita neh] Lepas tu semua orang kaget....

Si Husni tiba2 mengemukakan idea yang bernas. [ideanya mmg selaluny bernas pn] iaitu menghubungi Si tukang roda.... Radio amator ligat mencari signal dan akhirnya si tukang roda dapat dihubungi... Dia berjanji akan membawa sebijik roda baru untuk kuda yang bocor... Argreement pon termetri antara tuan kepada kuda bocor dan si tukang roda.

Setelah penyelesaian dicapai, semua orang kembali tenang dan menghayati keindahan alam.... TIBA - TIBA!!!!! Si Mazlan bangun dan menunggang kuda bocornya turun dari gunung tanpa berkata panjang untuk mencari toko2 yang menjual roda. walaupun kuda itu terhenjut2 namun dia tetap turun.... Kemudian si Husni terpaksa membatalkan tempahan roda... Kesian si husni kerana disergah oleh si tukang roda.... Kata si tukang roda itu "Lu nak cancel lu tak cakap awal2 bla...bla..." namun Si Husni steady dan releks...Sejak hari itu Si Mazlan menyepi...

Selang sehari.... statement keluar mengatakan " Si Bally tidak menolong Si Mazlan yang kebocoran rodanya" Bau2 hanyir statement liar itu bersebaran dan membusuk si kalangan masyarakat Kampung Hutan Sebatang hinggakan ada menyatakan statement berunsur ugutan dikeluarkan oleh seorang perempuan sihir yang tinggal di dalam gua... wah seram semacam je bunyi :)

Kelihatannya si Mazlan cuba mendapatkan simpati rakyat dengan statementnya yang kelihatannya seperti teraniaya... Keshiannyeee!!!

Si BALLY sampai hari ni tergelak2 kerana faktor dibawah :

1) Kalau dah si Tukang Roda berJANJI akan membawa roda baru [penyelesaian], mengapa perlu cari kedai roda lagi....

2) Fakta berbau perfume body shop boleh diubah menjadi fakta berbau najis anjeng!!

3) Si Bally maseh tak tahu salah apa yang dia dah buat


So korang tolong fikir jap apa salah Si Bally

[BAHASA2 HENSEM TELAH DIGUNAKAN AGAR ARTIKEL INI SESUAI UNTUK TONTONAN UMUM]

- tiada kena mengena dengan yang hidup atau meninggal dunia, kalau terasa AMBEK!!!! -

p/s: Kalao kalian terjatuh dan luka [jatuh sendiri], anda akan cakap anda jatuh atau anda ditolak??

+Biarjasajadikenangan+

5 comments:

mohamadfbi said...

mungkin sebab pada ketika itu dia sebenarnya memelukan perhatian en bally dan bukan en husni. dan apabila en husni yang memberi cadangan maka dia rasa en bally tidak memberi perhatian pada dia.. maka dia menyepi kerana dia merajuk dengan en bally. dan terpulang pada encek bally samaada nak menerima rajuknya.

Bally Da Shoe said...

erk... bkannya sy buat dunno sja...

si"complicated" said...

pulak... rupanya en husni tidak diperlukan disitu... huhu

Bally Da Shoe said...

evrybdy hav their role.. huhu xtau nk describe benda ni

simplicated said...

en bally... see how important u r??!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...