5 things i hate!! | Bally.Da.Shoe

Sunday, December 18, 2011

5 things i hate!!


5 things i hate!! **alamak tajuk omputeh la** Semua orang ada benda yang mereka tak suka. Sama lah dengan tukang kasut ni. Sejak akhir2 ni banyak pulak benda2 yang tak suka ni timbul. Meh la nak cakap benda2 ni. Mana la tau mungkin ada yang prihatin

1. Aku paling tak suka orang bohong dengan aku.


Aku nak bohong pun takut2. fikir itu ini.. tapi orang sedap2 ja kencing aku sana sini. Ingat aku jamban ka. Aku tak kesah pun buruk macam mana pun janji benda betul. Lu tipu gempak2 bukan betol pun. Bohong ni bukan dapat apa2 pun. paling tidak hanya kepuasan yang bersifat sementara. Lama2 pembohongan tu akan terbongkar juga dan yang dapat maluw tu kita juga. Dapat malu ja ok la... kalau dapat marah sekali ?

2. Aku tak suka orang cakap aku lembut/Gay bagai!!!!


Bullshit... mungkin aku nampak nerd.. macam budak syndrom down ke hape ker... tapi jangan sedap2 kata aku G*&. Aku memang pantang betol. Don't judge. Its no your job. Its Allah. Apalah nasib orang yang nerd kulit pucat macam aku ni. Kalau hangpa nak panggil aku mayat ka hantu ka aku ok ja... bt peliss not dat word.. I hate dat word very VERy mUch!!! Sebab aku bukan. Sapa pun akan marah bila orang fitnah apa yang dia tak buat. tapi takpa... kepada mulut2 puaka tu... semoga Allah membalas dengan kebaikan. ^^,

3. Aku tak suka tengok orang pukul2 gadis/perempuan/makcik tua/isteri dll.


Tak sampai hati bila tengok benda2 macam ni. Wanita dijadikan daripada rusuk Adam bukan untuk dikasari, dipijak, dan diperlakukan dengan teruk... tapi untuk dikasihi dan dilindungi. Kadang2 tu tak boleh nak salahkan lelaki saja.. mungkin wanita ada jugak salahnya pada wanita. Ada segelintir wanita sekarang yang tak pandai menjaga adab dorang. sampai kadang2 aku tengok ada yang tengking2 pakwe di khalayak *sopink komplek* Lelaki ni ada egonya... kalau kita sama2 menjaga batas... rasanya ok kot ^^,

4. Aku tak berkenan orang yang suka membuat kesimpulan awal tanpa dalil2 sahih


Banyak orang sekarang suka buat kesimpulan sendiri. Contoh yang paling mudah disini, Korang tengok ja seorang mamat bernama Bali berjalan2 di Sopink komplek... " Kereknya mamat tu... tengok pun tau dah sombong". Pliss jangan. DOn't judge the book by its cover. Nak buat mcm mana kalau muka aku nmpak belagak... mai dulu tegur2 kenal2 baru la korang judge. betol tak.... Berprasangka buruk pada peringkat awal sama seperti mengumat dan mempitnah dan fitnah tu lebih besar dosanya dari membunuh. So kepada yang berkenaan... anda baru saja membunuh orang. ha..ha.. tak tahu...

5. Aku ak berapa suka nak tulis benda benda macam ni.

Sebenarnya banyak jer benda aku tak berapa2 suka ni. tapi benda yang boleh tolerate aku tak kesah sgt pun. hahaha demand banyak2 org benci =P Haha so jangan ambil hati kalau ada kata2 kesat dalam ni ^^, Maafkan aku! jom kita sama2 berubah jadi yang lebih baik. JOm!!!

p/s: Mak aku pesan, jangan buat jahat dekat orang, biar orang ja buat jahat dekat kita. **kaitan ?**

+biarjasajadikenangan+

5 comments:

KaK LimAh Si SupiR said...

yaa..plg xsuka org menipu..benci ! benci ! benci org yg suke menipu! :P

naziyatul fatihah said...

paling tak suka org menipo then mungkir janji =p

Bally Da Shoe said...

Huhu kan...kan... semua org tak suka org menipu... sbb kita yg ditipu ni rasa mcm diperbodohkan.. Apa la nasib asyik kena kencing ja T_T

konde said...

like this, thanks for share :D

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

~SaL IjOu~ said...

"Mak aku pesan, jangan buat jahat dekat orang, biar orang ja buat jahat dekat kita. **kaitan ?**"

Setuju ngn pesan mak dia..biar jahat mcmna pun org dekat kita..biar kita tetap baik dgn dia..sbb yg menghukumnya Allah..jd balasannya biar antara dia dgn Allah..~ =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...