Ohsem! Mesin ATM yang aneh!! ..ke unik? | Bally.Da.Shoe

Monday, November 28, 2011

Ohsem! Mesin ATM yang aneh!! ..ke unik?

Merah CIMB...Kuning MAYBANK...OREN Bank Rakyat. tengok warna saja semua orang pun tau ATM Bank apa... *semua yang berkaitan dengan duit orang tahu~*

Seronok baca 1 blog tu cerita pasal bangla nak keluarkan duit kat ATM... hahaha ada masa baca lah entry tu kat sini. Dengan keterujaan aku yang melampau2 tu mengidam pulak nak tengok gambaq mesin ATM. =P nak pegi bank pun bukan ada duit nak keluarkan... hujung2 ni duit tak 'ramai' *tyme bila yang ramai??* enuff~ jom usya gambaq!



Cuba bayang kalau betul2 ada mamat bank yang duduk dalam 'mesin basuh' tu dan huluq (hulur) duit kat hangpa semua.. er...er... aku yang membayangkan un rasa lemas.. O2 pelisss~


ATM ni lagi ohsem!! Ni bukan ATM biasa, ATM organ ni direka oleh Allora & Calzadilla. ATM unik ini berhubung ke sebuah komputer yang akan mengeluarkan nada semasa kita memasukan nombor pin ATM kita. Bayangkan kalau ada 7 bijik sederet benda alah ni dan semua orang pun sibuk masukkan no pin... whoa!! haru!

ATM ni khas untuk kanak2 dan orang yang suka makan kek... tapi kena hati2 takot nanti kena hurung dengan semut =P tapi sekali imbas macam senang ja nak rompak ^^, (bapak polisi saya begurau sajer~)

Ni memang btol2 ATM nih. Sebatu dah nampak peti duit. Mesti besar jumlah duit kat dalam tu..besar jugak la 'pedal ayam' (mangga) dia. Sapa2 nak simpan duit banyak boleh try bank ni... macam selamat ja =P

Bagi mereka2 yang ada gaot.. tak leh berdiri lama boleh try ATM ni... Yang rendah2 tak payah suruh pun..memang makanan korang lah ni *perasan tinggi sekejap* Bukan tu saja ATM ni direka untuk memudahkan pengguna berderma. hangpa keluarkan duit dari ATM.. pusing kiri atau kanan dan dermakan pada peminta sedekah yang turut besila tepi2 hangpa... mudah kan. =P
Er...er.... pink! no komen.... aku mungkin tak kan pilih ATM ni... huhu lagi satu selamber ja mamat tu cocok duit... tak takut kena libas ka... Aiyak!! gajah tu tindik dagu dengan lampu pendafelor~

Ehemmm!!! Menganjeng ke hape ATM neh... mentang2 aku ni spesies yg 'Tinggi'. hahaha tapi kelakar mamat tu. Gigih dah mcm spiderman dah aku tengok demi nak keluarkan duit. Aku rasa ATM ni hanya digunakan tyme2 banjir saja. bila air naik senanglah orang2 kat sana naik sampan di 'cocok' duit

Ini lagi ohsem! Nak tipu pun agak2 la. Ingat juai hotdog dekat kolej ka hape... Maju2 teknologi... manual jugak dia nak... hmmm... tapi sempoi!

Whoa!! kalau ini gayanya mesin ATM nak kena selesaikan equation bagai... tak ambik duit la gamaknnya aku ni... I hate Math!!! **lari laju2**

p/s: pilihla yang mana korang yakin ~ ^^.

+biarjasajadikenangan+

5 comments:

Iskandar Shah said...

Nice entri! Thankyou sebab baca entri saya! :)

Aliza Mardan said...

HAHAHAHA ~ ada jugak ATM ginie . HEBAT !

KaK LimAh Si SupiR said...

ahahha..gamak ny, xgne atm dh laaa kalo mcm ni laaa gaye ny atm nt..hew2..gne buku bank aje leeee :P

Arfazilah Abka said...

~Bally
interesting jugak kan..ppl nvr think abt tis...but now, tis really makes ppl think twice..ahaha...gud..gud..

naziyatul fatihah said...

sama la bally..kalo atm kena selesaikan equation kompen tak amik duit laaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...