Tahu Baru | Bally.Da.Shoe

Sunday, January 2, 2011

Tahu Baru


Januari 2...sudah banyak yang mulakan cerita baru...sudah banyak yang cerita azam masing2... atau mungkin ada yang dah siapkan template tahun baru...

Selamat Jalan tahun 2010... Bagi aku tahun 2010 terbaek... Banyak benda yang aku dah sorok dalam tahun tu... berberan beran kenangan dan pengalaman yang aku peroleh... apa lagi mencipta sahabat2 yang asyik...
Dalam tahun tu aku banyak jumpa kawan baru. walaupun diperingkat kenal2 gitu ja tapi aku maseh gembira. Untuk orang yang kurang sosial mcm aku ni...ini x ternilaikan... Aku pergi nonton teater...Aku lihat mereka2 yg berteater...dengan karakter dan personaliti yg mesra dan penuh wibawa... Aku pasti akan contohi keyakinan mereka...itu azam aku untuk tahun ini.

Aku sering melawat Ladang UPM jika ada petang2 terluang... Duduk di pagar ladang... ambil angin sambil bergambar... wah tenang rasa. Cantek sungguh...hingga buat aku jatuh cinta samanya... Aku pasti takkan sia2kan kameraku... Aku mahu ambil gambar dia banyak2... itu azam aku untuk tahun ini.

Bila stress aku selalu keluar jogging sorang2... kalau ada teman, aku pergi swimming.. Tapi...teman2 aku selalu g swim dah habes blaja... pasti aku dah jarang melawat kolam lpas ni... or mungkin aku kena cari hobi laen... or aku pegi ja sorang2...huhu apa2 pun aku harus dan tetap menjaga kesihatan untuk hari2 mendatang... itu azam aku untuk tahun ini.

Keputusan dan pencapaian akademik alhamdulillah tahun itu lebih baik dari sebelumnya... Jarang dah maen tangga2 ayam... Aku mesti mahu tingkatkan lagi... cuma 1 sem berbaki... Pasti mahu cuba untuk 4flat...bisa tak... skali ini sja...itu azam aku untuk tahun ini.

Orang selalu cakap "dah nah habes ni, takmau cari lagi ka". Bukan taknak cari tapi rasa tu belum ada... Dulu punya cerita bikin sekarang jadi bergini. Insyallah aku bakalan akhiri zaman single aku... Dah ada calon nanti aku mesti cepat2 cakap...taknak jadi mcm dolu2... hahaha. Tapi aku cari cinta...bkan cari orang... so kalo cinta takde apa bole buat...Insyallah itu pun akan jadi azam aku tahun ini...untuk buang persepsi yang lepas2...

Dan lagi... Aku mau bikin ramai kawan...aku mau jalan2 ke tempat yg aku tak pernah sampai.. Aku mau ke zoo negara [huhu aku xpenah pegi lagi...hehe], Aku mau lintas jambatan KLCC, aku mau jogging pusing2 wetland...aku mau blaja itu ini...aku mau saat 2011 lebih hebat dari 2010.

p/s: maafin jika penulisan ini xde hati...

+biarjasajadikenangan+



3 comments:

nadirah alhabshi said...

"tahu baru"??? hahaha.. nak makan tahu baru gaks~ ;P

Oda Willy said...

semoga tercapai semuanya... aminn..

Nadirah Hamid said...

tolong beritahu aku,bagaimana rupa penulisan yang tiada hati atau tiada jiwa? bagiku,tulisanmu ini penulisan ikhlas dan ianya lahir terus! kerana aku bisa feel tulisannya!
apapun,semoga berjaya ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...