Kawan & biskut...mana lagi mahal ? | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Friday, June 25, 2010

Kawan & biskut...mana lagi mahal ?

Kalau kita ke kedai rucit, Harga biskut 2hengget, Garam 4Kupang(sen dlm kedah), gula2 2kupang, sabun daia harum sengget dan mcm2 lagi la, kalao takde barang tak jadik kedai plak dye... Tapi satu hal yang aku tak tahu, berapa harga persahabatan?? sapa2 nak bid untuk persahabatan tak so kita boleyh tau harganya...

Kalau ajak makan tak ikot nak putus sahabat, tak teman pegi kedai runcit pon nak putus sahabat, tak teman sopink nak putus sahabat, dan tak keluar makan pun nak putus sahabat~ wow!!! mesti bagi dia harga persahabatan 2 murah sangat, senang nk putus2... boleyh lelong dekat pasar malam " lai2 3 singget 3 singget!!!! yang comey bagi saja, beli satu pecuma plastik bag~" Mungkinn sebab banyak sangat membe dye sampai melimpah ruah.... Itulah permainan manusia, bila dah banyak tak menghargai, bila takdak tercari2... hahaha~ maluw jugak kadang2 mengingati peradaban yang semakin lusuh..luntuh..lumpuh :(

Bagi aku sahabat biar tetap sahabat, takde putus2...ingat tali ka boley kerat2~ sekali berkawan, kawan sampai mati..biar macam mana gaduh pun akan baek semula..tapi kawan makan kawan tu laen cerita la.. itu laen bab, Kalao benda2 remeh macam tu boleh buat kamu putuskan persahabatan, what can i say~ dah itu ja nilai untuk prsahabatan kamO~

p/s: Jangan sesekali bermain dengan perkataan sahabat, Kerna sahabat la masyarakat kita semakin jatuh skang, dan kerana sahabat juga ita mampu menjadi bangsa yang kuat~ [just pendapat Encek Bally] ^_^


+bilajasajadikenangan+


7 comments:

hANySS JonG said...

nilai sebuah persahabatan itu telalu mahal..
tiada harga yg mampu mengekspresikan nilai nya..
cuma mampu dibayar dgn cinta dan kasih syg....=)

Bally Da Shoe said...

Selaunya yg bernilai tu org abaikan....syg btol

mohamadfbi said...

actually, baper yer nilai sahabat pada kamoo? boleh kamoo tolong sukat untuk saya? saya ada kawan yang saya tak tahu nilai dier, saya ada kawan yang saya tak tahu bape nilai yang dia letak untuk saya...hari hari saya tambah bahagi dan darab tapi saya tak penah dapat jawapan...sebab semua kawan saya tak ternilai buat saya...

saya tak berkawan hanya untuk keluar makan, tak juga semata-mata untuk jadi teman sopping, apatah lagi kawan hanya untuk kepentingan sendiri

saya kawan kalau dia jujur kawan dengan saya. kalau dia suka kawan dengan saya. kalau dia rela berkawan dengan saya. terima saya seadanya seperti saya terima dia sepenuhnya.

dan kalau dia kawan tak mampu terima saya, saya rasa saya perlu untuk tak-berkawan dengan dia supaya dia tak rasa bersalah kawan dengan saya

dan kalau itu boleh dinilai, berapa yer nilai pengorbanan yang saya buat untuk saya sakitkan diri saya memutuskan sahabat demi sahabat saya yang tak ternilai?

:)

Anis izyan Abd Rahman said...

like this
manusia mmg mcm tuh
asal dah hilang baru nak hargai..
mmg manusie

Bally Da Shoe said...

EnceKFbI: hmm sy kurank phm situasi anda, tapi kalao dye x dpt terima kamo, bukn kawan la tu

Anis: yup... benda dh ada kan...tu yg buat org tak peduli sangat...dunia2

mohamadfbi said...

ouuccchhh...jadi saya tak salah ler kalau tak kawan dengan dia?

tq Dr kawan

Bally Da Shoe said...

yup ur rite~ :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...