Syndrom lagu2 melayu.. | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Friday, January 13, 2012

Syndrom lagu2 melayu..

Adoyai dah berabat aku tak bukak ini belog... busy sangat kebelakangan neh. sampai2 nak bukak beautifulnara dgn blogserius pun tak sempat. huhu tak ohsem lah...


Kenapa orang buat lagu2 yang gunakan nama orang sebagai tajuk. memang trend kah? Mungkinkah zaman2 lagu ber-mood "kecewa.. curang" dah habis...

Aku ingat dulu2 ja orang letak nama orang... oppsss! nama gadis. Sekarang datang balik trend2 letak nama gadis ni ^^,. Kembang lah nama sapa yang kena tu.. huhu.. Contoh nama2 yang dah femes memes ni macam:

Rozana (Search),
Aleeya Maisara (Mamat),
Suzzana (M. Osman),
Kamelia (Sweet Charity),
Nina Karina (MEGA),
Azura (Jamal Abdillah),
Sofea Jane (Black),
Julia (Exist)
Jesnita (Exist)
Dewi Aleeya (Black)
etc...

Punya la banyak nama gadis. Itu baru sikit. kalau 'korek' balik lagu2 lama mesti sejam jugak aku kat sini nak menaip. Hah terasa macam diskriminasi lah... haha tapi baru2 ni sedap dengar radio tiba2 dengar satu lagu yang memang kelakar giler... tajuk dia Ahmad nyanyian Arrora Salwa. Amek kaw!! tarik2 Ahmad teruss~


Ahmad~ ahmad~ (Gelak guling2) XD

Apa2 pun industri kita makin kretip dalam buat lagu2 ni... Sapot la sket **tepuk tangan kuat2** ni balek2 lagu omputeh... xpatriotip yop.. Hokay! Alarm perut dah bunyik... masa2 macam ni bau kemenyan pun bau macam ayam bakar.. huhu chow dulu~

tapi...tapi...tapi... 'mamat' ni lagi kretip! wakaka **walaupun tak berapa nak mamat**


p/s: sapa2 sila buat lagu tajuk "Bali" peliss! *larik*


+biarjasajadikenangan+


6 comments:

naziyatul fatihah said...

kompen kalo lagu bali keluar tak main download2 dah...pg beli dvd teros =p

Bally Da Shoe said...

haha xdenye nak keluor... lagu sayangi pulau bali ada lah =P

KaK LimAh Si SupiR said...

ad k org nk bwat lagu tajuk bali?????

Bally Da Shoe said...

er...er... kot2 la aada... =P

sUe UnniE;) said...

menci dgr lagu tu. xbest.. haha.

Bally Da Shoe said...

^^, kesian pembikin lagu ni, msti heart break trok2 =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...