Bahaya Tandas | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Saturday, October 1, 2011

Bahaya Tandas

Nak cerita... tak cerita....

Mungkin isu ni tak patut dibincangkan.. tapi aku akan menyesal jika tak cerita dan sesuatu berlaku pada kawan2 aku. Mungkin ramai dah tahu hal ini tapi mungkin ada yang masih tak tahu. Isunya cuma tandas ^^.


Seperti yang kita tahu tandas ada 2 kategori... ** tandas tepi sungai tak kira** Tandas duduk dan tandas cangkung. Lets take it positively... aku tak sembang kotor or lucah2 aih =P Samada kita tahu atau tak, ramai orang yang gunakan tandas duduk seperti menggunakan tandas cangkung. Orang2 yang lahir dah tengok tandas duduk memang takkan lihat ini sebagai satu masalah... tapi mungkin orang2 lama dalam keluarga kita mungkin ada buat.
Duduk mencangkung atas mangkuk tandas sangat bahaya. Bukan sebab tergelincir, dan bukan sebab kurang feel~ tapi sebab ia mungkin pecah. Dulu member aku pernah cerita.. dia cakap abang dia pernah angkat seorang makcik yang cedera disebabkan mangkuk tandas pecah. Darah penuh dilantai tandas wanita.. **er..er...pening** Dekat mid kalo tak silap.. . Bertapa sengsara makcik tu aku tak dapat bayangkan tapi itu lah kesan jika menggunakan barang binaan yang kurang berkualiti semata2 untuk menjimatkan kos.

Disini ada aku letakkan gambar mangsa kes tandas pecah yang aku jumpak kt gugel. Kalau korang rasa korang lemah semangat tak perlulah tengok. dan maaf lah jika gambar ni kurang sopan.. just to let you know the situation.. Aku pun pening tengok gambar ni.

Bawah ni cuma gambar saja... if nak tengok


macam tak percaya kan...

p/s: penting bagi setiap tandas awam ada kedua2 jenis tandas

+biarjasajadikenangan+

3 comments:

♥Putri ilyanie♥ said...

betui2.. dulu putri xsuke tandas duduk.. skrg ok dah.. bahaya tau klo cangkung ats tndas duduk tu.. kecian org tu.. terbelah besar tol..

KaK LimAh Si SupiR said...

uishhhh..dasat nye..besa betol n dalam luka tuuu

Bally Da Shoe said...

cik putri: emm sy masih xsuke tandas tu.. ^^. Em xtahu la boleyh fully recover ke tak T_T

Cik kak: Em... nmpak mcm nak putus pun ada
... aduhh *pening*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...