| Bally.Da.Shoe

Monday, May 11, 2009

Raut si nyior Penyapu lidi
Buat menyapu dedaun keruing
Jangan dilupa orang berbudi
Kelak jiwa tandus dan kering

Orang sering bertanya mengapa ku tak mencari "couple". Soalan yg sukar utk dijawab. Sesuatu yang berlaku itu punya alasan dan sebab musabab. Allah SWT berkata kpd Jibrail, Akan ku jadikan setiap kematian itu bersebab...jadi setiap benda yg berlaku i2 bersebab...Kekuatan fizikal bole di ramal dan diuji, tapi tidak kuat rohani mental tidak... Aku insan...yang penuh kekhilafan...tidak punya kekuatan dan kesediaan menghadapi saat yang pedih dalam pergaulan yang bakal terjadi. Ini karna suka derita itu bercampor dalam percintaan. Ku banyak melihat rakan2ku yang perit menghadapi onak prcintaan mereka...Aku suka mencintai dan dicintai....Aku bersediakah untuk menghadapinya?? Sedangkan perjalanan cinta yang bertahun2 juga maseh goyah inikan pula yang baru hendah berangan dan berimaginasi.Kita semestinya mengharapkan sesuatu yang terbaik dalam apa jua yang kita kerjakan, tapi kita lupa akan mustahilnya kesempurnaan itu bagi insan.Apa yang kita suka tak semestinya disukai dan begitu juga sebaliknya. Aku suka orang yang aku suka bahagia, gembira, begitu juga aku... aku suka melihat ornag yang ku suka tersenyum gembira tanpa tergaris sedikitpun kedutan sedih pada wajahnya, tapi pada masa yang sama aku melukis garis2 itu diwajahku, Tapi Tidak mengapa, hidup ini memang medan derita. 'Masyarakat' tertanya kenapaku tidak pernah couple, Aku punya rasa suka...Tapi aku tidak punya kekuatan mengungkap, aku punya rasa ingin memiliki tapi tidak punya keyakinan akan memiliki, aku punya rasa cinta tapi tidak punya kelengkapan bagi menyuburkannya.... Aku dapat nyatakan disini orang yg pernah kusukai, tapi mungkinkah ku ungkapkan padanya.... orang lain mgharungi masalah dipertengahan pengembaran ini sedangkan aku belum memulainya.... Jadi buat mereka yang sudah lama mengembara dan baru menghadapi kesulitan ini, hadapilah ia dengan tabah dan selesaikanlah dengan tabah kerana kamoO antara mereka2 yang kuat...Aku selalu terlambat mengucapkan, termangu memikirakn, terlambat menjana kata...Mungin takdir...Moga kalian jadi mangkinku......

1 comment:

::NICE::rar:: said...

Mendalam suugguh entri ni.. keperitan pencintaan org lain sedikit sebanyak mempengaruhi diri sendiri...


p/s: En Bally jual mahal kot, ke choosy... hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...