Sekadar rasa ingin tahu? | Bally.Da.Shoe

Tuesday, August 15, 2017

Sekadar rasa ingin tahu?


Buat apa beli buku..
kalau tidak ada penanya…
buat apa menyimpan pilu..
Andai lepas itu jalannya.


Dari sehari ke sehari aku merasakan lebih mencipta musuh dari sekutu. Di rumah mahupun di tempat kerja. Seperti barah yang makin parah.. menunggu ajal singgah.
 
Aku.. mencipta musuh tanpa sedar dengan alasan yang tak layak dibahaskan.. iaitu mulut orang. Dikias orang dulu2.. kerana pulut santan binasa.. kerana mulut badan binasa. Dan seperti biasanya yang binasa itu pastinya aku.

2017... menyaksikan begitu banyak peristiwa yang berlaku.. dari sebuah kejayaan hingga rintih kekecewaan. Tapi aku.. masih berkira-kira bagaimana mengadu dalam ayat-ayatku.. agar orang tahu ketidakpuasanku.. yang selalunya gagal diterjemah dalam lisanku.

Aku cuma ingin tahu.. apa salah aku ?

+biarjasajadikenangan+

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...