Mana Kita | Bally.Da.Shoe

Rakan BlogKu

Wednesday, April 22, 2009

Mana Kita


Di mana sikap kerjasama...

bila masyarakat bergaduh dari pucuk hinggalah ke pangkal, apa nak jadi skang ni, masyarakat berparang bergolok.. Org mintak tlng sket demamla, pening kepala, muntah, alasan jd teman akrab bibir dan lidah. Nak b'jaya je sorang2. tanak kongsi pon... haha masyarakat semakin CELIK!!! Buat org rasa takot nak do kt M'sia nih... (better dr negara len)

Mana rasa rendah diri

Bila sume nak tunujuk baju baru, jam baru, kereta baru....Org kita, beli baju utk pakai sekali jer..kenapa ? takot maluw org ckp pakai baju sama... sikap iblis!!! Org pakai tue kita pon nak, pakai apa pon kita pon nak.... Xde duet rompak...janji dapat. Curik org punya pon xpe

Mana sikap tlong mnolong

Nampak jer org bjaya sket, sabotaj!!. Bila org maju sket jatuhkan, Kenapa dengki dengan org.... kalau kaya sket ROMPAK, kalau ensem sket CURAH ASID, kalau ada kereta besar KEBAS!!, Kalau ada istri cantik GODA, mcm msyarakat JAHILIAH!!! Kita dah berjaya pulang kemasa lalu sbenanya..

Mana rasa Tanggungjawab

Bila suami abaikan istri, Anak-Anak LIAR!!! Bawak anak dara org, buat mcm2 pastu tinggal... Yg terlanjur lahirkn anak campak sini sana, dalam longkang, tong sampah, hentian bas...xde tempat mulia sket ke... Bayangkanlah org campak korang kt tong sampah masa kecik-kecik... mana tanggungjawab bila ayah pd 8 orang anak merempat kt keboon getah... Anak bnyk duit, kereta mewah, BMW la Mes la tp bapak merempat, dalam 8 org anak xkan xde sekor pon yg sanggup bela ayah....SADIS




Fikirla wahai teman...





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...