Selalu ~ | Bally.Da.Shoe

Friday, October 15, 2010

Selalu ~

Malam ni baru selesai menonton teater...Naskhah sulung karya dan arahan saudara Khairul Amin "SELALU" . Teater ni adalah pembukaan bersempena dengan program Pentas Care dan program mahasiswa satu malaysia. Selalu dan selalu...

Cerita ni realistik, mengisahkan dendam seorang kanak2 yang dibawa sehingga dewasa. Namun dendam itu merubah mnjadi kasih tatkala cinta mula berputik. Aku tak pandai nak bercerita. Tapi serius best... Penghayatan watak pun bagus [bajet pakar..haha] Overall ak rasa best la...

Aku tak la banyak sangat tengok teater ni... baru belajar2 tgk... tapi teater buat aku jeles... sebab dalam teater watak dapat menyampaikan...mengekspresikan...meluahkan segalanya dengan bebas... Apa yang nak disampaikan jelas... tak perlu berselindung mahupun berkias... Tapi... realiti hidup tak mcm ni... Payah nak sampaikan apa yang kita maksudkan... hingga akhirnya terpaksa hidup dalam kepura-puraan...

Itu yang aku ceritakan...itu yang aku katakan...itu yang aku maksudkan...

p/s : brbaloi aku lep meeting smalam. Dr. Arifin maap ya..huhuhu

+biarjasajadikenangan+

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...